موفقیت عملیات راهداری زمستانی در گرو مسئولیت پذیری، دانش و تجهیزات است

به گزارش وبلاگ شهبازی، مهریاری گفت: موفقیت عملیات راهداری زمستانی منوط به مسئولیت پذیری، آموزش، تجهیزات بروز و بهره مندی از داده های علمی - اطلاعاتی است

موفقیت عملیات راهداری زمستانی در گرو مسئولیت پذیری، دانش و تجهیزات است

به گزارش وبلاگ شهبازی از قم،فرهاد مهریاری مدیرکل دفترمدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درنشست کارگاهی آموزش راهداری زمستانی در قم مطرح نمود: عملیات راهداری زمستانی امری چهار فصل و در سه بخش قبل، حین وبعد از اجرا تعریف می گردد

مدیرکل دفترمدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: اجرای طرح راهداری زمستانی پیروز منوط به مسئولیت پذیری عوامل، آموزش، تجهیزات به روز و بهره مندی ازداده های اطلاعاتی، بخصوص هواشناسی جاده ای است.

مهریاری در ادامه این نشست کارگاهی که با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ادارات شهرستان های تابعه، رانندگان و اپراتور های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تشکیل شد اضافه کرد: طرح راهداری زمستانی امری چهار فصل و در سه بخش قبل، حین و بعد اجرای طرح تعریف می گردد.

او اضافه کرد: بهسازی راه ها، لکه گیری، اورهال ماشین آلات، تجهیز راهدارخانه ها، نصب و تعمیر علائم ترافیکی و ... در زمره اقداماتی است که قبل از آغاز عملیات راهداری زمستانی باید نسبت به انجام آن ها کوشید.

مهریاری درخصوص اقداماتی که توجه و انجام آن ها حین عملیات راهداری زمستانی میتواند موجبات پیروزیت اجرای طرح را فراهم آورد،گفت: مهمترین اقدام که حین اجرای طرح راهداری زمستانی باید به آن توجه مضاعف داشت بهره مندی از داده اطلاعاتی - علمی بخصوص هواشناسی جاده ای است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، احصا نیازمندی ها، کمبود ها، آنالیز مسائل را درزمره اقدامات پس از اجرای طرح راهداری زمستانی دانست و توضیح داد: مهمترین فاکتور در فرایند آنالیز اقدامات راهداری زمستانی درپایان فصلی عملیات، برآورد سطح رضایتمندی کاربران و کاهش حداکثری حوادث جاده ای مترتب برامر راهداری زمستانی است.

فرهاد مهریاری انتقال آموزه ها و تجارب حاصله از فرآیند راهداری به دیگر کارکنان جدیدالورود، امری مهم و زیربنایی ارزیای کرد ویادآورشد: بی تردید دانش کلاسیک برگرفته و متد بندی شده از تجاربی است که به نحو مقتضی انتقال داده شده است.

مدیرکل دفترمدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اپراتوری را امری فرای رانندگی صرف عنوان و اضافه کرد: اپراتوری به معنای انجام به موقع کار بدون وارد نمودن صدمه به دستگاه و دیگران باید برشمرد.

در ابتدای این نشست کارگاهی که به منظور آموزش امر راهداری زمستانی درقم تشکیل شد، محمد حسن کلهری مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم طی سخنانی ضمن عرض خوشامد به حاضرین درجلسه برضرورت تشکیل دوره های آموزشی، بخصوص درامور اجرایی تاکید و یاد آور شد: آشنایی کارکنان و دیگر عوامل اجرایی با داده های نوین علمی - کاربردی، نقشی مشخص کننده درارتقا سطح کمی و کیفی خدمات موضوعه دارد.

در ادامه این نشست کارگاهی، نسبت به آموزش عوامل و اپراتور های حاضر در جلسه با استفاده از آموزه های گفتاری و فایل های ویدئویی اقدام شد.

درپایان این دوره آموزشی با اهدا لوح سپاس، دوتن از پرسنل راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم مورد تقدیر قرار گرفتند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موفقیت عملیات راهداری زمستانی در گرو مسئولیت پذیری، دانش و تجهیزات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت عملیات راهداری زمستانی در گرو مسئولیت پذیری، دانش و تجهیزات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید