لغو زنگ ورزش مدارس البرز در دو روز آینده، تا چهارشنبه شرایط هوا پایدار است

به گزارش وبلاگ شهبازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تأکید بر ضرورت برخورد با صنایع آلاینده گفت: امروز تا چهارشنبه در شرایط پایدار آب و هوایی به سر می بریم.

لغو زنگ ورزش مدارس البرز در دو روز آینده، تا چهارشنبه شرایط هوا پایدار است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ شهبازی، علی درویش پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز عصر امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با اشاره به معیار های توسعه یافتگی گفت: امروزه در کشور های پیشرفته آموزش بهداشت و توانمند سازی بانوان نشانه توسعه یافتگی است. اگر به دنبال توسعه هستیم باید بدانیم که این قطار در کشور های توسعه یافته در بدنی سالم با عقلانیت سالم شتاب می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ادامه داد: موضع سلامت نیز در کشور ما بسیار حائز اهمیت است از همین منظر در قانون اساسی به اصول مختلف و در چند اصل به تکالیف دولت در تأمین بهداشت برای آحاد مردم تأکید شده و هدف دولت ها چیزی جز تأمین آسایش، رفاه و سلامت جامعه نیست. باید به مقوله آلودگی هوا فراتر از مأموریت نگاه گردد و اقدامات لازم را جهت کنترل شرایط و حفظ سلامتی مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پایداری هوا اجتناب ناپذیر است، اما می توان با چاره اندیشی تمهیدات لازم را اندیشید، اذعان کرد: اگر هر دستگاه دستورالعمل مربوط به ماده سه هوای پاک را با دقت رعایت کند کوچکترین مخاطره ای برای سلامتی همشهریان به وجود نمی آید. در صورت احتیاج کمیته اضطرار آلودگی هوا می تواند در روز چند بار تشکیل گردد تا هماهنگی لازم جهت بهبود شرایط صورت گیرد.

درویش پور با اشاره به سنجش آلودگی هوا گفت: زیرساخت لازم برای ایجاد پایگاه سنجش وجود دارد و با حداقل هزینه می توان تمام ایستگاه ها را با همکاری شهرداری ها فعال کرد که راه اندازی آن منجر به تصمیم گیری به موقع و درست خواهد شد. در شرایط فعلی لازم است پیش بینی ها به روز در اختیار کمیته اضطرار آلوگی هوا، محیط زیست، علوم پزشکی و مدیریت بحران استان قرار گیرد تا متناسب با شرایط برنامه ریزی های لازم انجام گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز عنوان کرد: یک ضلع عامل موفقیت استان در امر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به موقع اصحاب رسانه در مواقع حساس از جمله بارش های قابل توجه فروردین و اردیبهشت ماه بود که منجر شد شهروندان از شرایط آب و هوا اطلاعات کافی داشته باشند و از سفر های غیرضروری اجتناب نمایند همچنین لازم است صداوسیما نیز اطلاع رسانی لازم در این خصوص را انجام دهد.

درویش پور با بیان اینکه شرایط اضطرار باید برای اقشار مختلف جامعه به درستی تعریف گردد، اضافه نمود: شهرداری ها به ویژه شهرداری های کرج، فردیس و نظرآباد می توانند استفاده از حمل ونقل عمومی را در این دو روز که استان با افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا روبرو است رایگان نمایند تا شهروندان به استفاده از حمل ونقل عمومی تشویق شوند.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از فعالیت هایی که آلودگی هوا را تشدید می نمایند، اظهار کرد: لازم است از انجام فعالیت هایی از جمله آسفالت معابر و خیابان ها، قیرگونی واحد های ساختمانی، سوزاندن لاستیک و فعالیت معادن و کارخانجات در این بازه زمانی خودداری گردد، فعالیت عمرانی در شهرداری ها به حداقل برسد و از سوزندان ضایعات فضای سبز جلوگیری به عمل آید.

درویش پور اذعان کرد: اعمال قانون در این روز ها به صورت دقیق اجرا و با صنایع آلاینده و افرادی که خودروی آن ها معاینه فنی لازم را ندارد با جدیت برخورد گردد. دستگاه های امدادرسان ایستگاه های سیار اورژانس خود را به ویژه در فردیس، کرج و نظرآباد فعال نمایند و بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را جهت خدمت رسانی به شهروندان داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: از امروز تا چهارشنبه در شرایط پایدار به سر می بریم و با برنامه ریزی درست و دقیق که توسط دستگاه های متولی انجام می گردد می توان مانع بروز حادثه و مشکل شد و اقدامات لازم جهت تأمین امنیت سلامت شهروندان را به نحو مطلوب انجام داد. در روز های سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر تعطیلی زنگ ورزش به سازمان ورزش و جوانان اعلام می گردد که فعالیت های ورزشی در فضا های سرباز را به حداقل برسانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لغو زنگ ورزش مدارس البرز در دو روز آینده، تا چهارشنبه شرایط هوا پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو زنگ ورزش مدارس البرز در دو روز آینده، تا چهارشنبه شرایط هوا پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید