مهر نماز نانویی با قابلیت شستشو فراوری شد، خاک با ابعاد نانومتر

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، خاک بستری سرشار از مواد آلی و معدنی متنوع بوده و خواستگاه بقاء، رشد و انتقال میلیون ها میکرورگانیسم (بیماری زا و غیر بیماری زا) شناخته شده است.

مهر نماز نانویی با قابلیت شستشو فراوری شد، خاک با ابعاد نانومتر

استفاده مشترک از مهر نماز و تماس مستقیم آن با دست، پوست و حتی لب ها در افراد متفاوت، اهمیت بهداشت این وسیله را دوچندان نموده است. لذا مهر سنتی می تواند عامل انتقال و شیوع تنوع بالایی از بیماری ها بین نمازگزاران باشد. یک راهکار فنی، سالم و مقرون بصرفه اضافه نمودن خاصیت ضد میکروبی در کل مهر با استفاده از کارایی بعضی از ترکیبات معدنی خود خاک در مقیاس نانو است.

محققان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از فناوری نانو پیروز به ایجاد این خاصیت آنتی باکتریال در مهر شده اند.

سید میثم مصطفوی، مدیرعامل این شرکت گفت: این مهرهای آنتی باکتریال می توانند 99.99 درصد از باکتری ها را از بین برند و تست های آزمایشگاهی و سلولی هم این نتایج را تایید می نماید. ما پیروز به دریافت سیب سلامت از سازمان غذا و دارو هم شده ایم.

وی درباره بازار این مهر گفت: 50 هزار عدد از این مهر به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تحویل داده شده و سفارش 600 هزار عددی از این مهرها را هم دریافت نموده ایم. علاوه بر حرم امام رضا (ع)، مساجد جامع و حرم های دیگری هم در حال حاضر از این مهرها تهیه نموده و استفاده می نمایند.

مصطفوی اضافه نمود: این مهرها در دو شکل غیرقابل شستشو و قابل شستشو فراوری و عرضه می شوند که هر دو نوع، مورد تایید مراجع دینی هستند.

این دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه فردوسی مشهد درباره نانویی بودن این فناوری گفت: مواد اولیه ترکیبات به کار رفته در این مهر همان ترکیبات خود خاک هستند که در ابعاد نانومتری در آمده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مهر نماز نانویی با قابلیت شستشو فراوری شد، خاک با ابعاد نانومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر نماز نانویی با قابلیت شستشو فراوری شد، خاک با ابعاد نانومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید