مبدل حرارتی نیروگاه ها فراوری شد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمدی احمدزاده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فراوری انواع کولرهای هوایی از محصولات دانش بنیان این شرکت است. با توجه به فراوری لوله های فین اکسترود و وجود کارگاه ساخت و مونتاژ، فراوری کامل انواع خنک کننده های کولر هوایی امکان پذیر است تا مجموعه کاملی از تجهیزات به مشتریان ارائه گردد.

مبدل حرارتی نیروگاه ها فراوری شد

وی گفت: مزیت ویژه کولرهای هوایی، عدم احتیاج به منبع آب است، بدین معنا که احتیاجی به نصب این تجهیزات در مجاورت منبع آب وجود ندارد. علاوه بر این، به علت هزینه های زیاد سیستم های انتقال آب و مسائل زیست محیطی انتقال حرارت با استفاده از هوا ترجیح داده می شوند.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: در این مبدل ها، بخارهای گرم درون مجموعه ای از لوله ها که به صورت افقی کنار هم قرار گرفته اند توزیع می گردد. جداره خارجی لوله ها به پره مجهز شده است تا سطح انتقال حرارت بین سیال داخل لوله ها با هوای خنک افزایش یابد و رویه سیستم پیش رود.

به گفته احمدزاده، کولرهای هوایی در نیروگاه ها به عنوان خنک کننده استفاده می گردد اما این قابلیت را دارد که در سایر صنایع نیز به کار گرفته گردد. این کولرها در جهت خنک کردن سیالات گاز و مایعات بیشتر به کار می فرایند و در یک چرخه کامل که به صورت سیستم نصب می گردد، هم کارآیی خنک کننده دارد و هم برای گرم کردن نیز به کار می رود و از مجموعه این سیستم تحت عنوان مبدل حرارت یاد می گردد.

وی افزود: کولرهای هوایی و سیستم مبدل یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و در گذشته شاهد بودیم که این محصول از کشور ایتالیا وارد و حجم زیادی ارز به این واسطه از کشور خارج می شد اما امروز توانسته ایم قسمتی از احتیاج داخلی کشور را تامین کنیم و مانع خروج ارز از کشور شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مبدل حرارتی نیروگاه ها فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبدل حرارتی نیروگاه ها فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید