فرامرزیان: در کلنگ زنی بعضی اماکن ورزشی انتزاعی فکر شده است، در 40 سال قبل مولفه هایی برای سلامتی مردم نداشتیم

به گزارش وبلاگ شهبازی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: در گذشته سبک زندگی مردم، داشتن فضاهای مورد احتیاج ورزشی نبود، اما حالا شرایط فرق نموده است و سعی می کنیم با افزایش سرانه ورزشی، در راستا سلامتی قدم برداریم.

فرامرزیان: در کلنگ زنی بعضی اماکن ورزشی انتزاعی فکر شده است، در 40 سال قبل مولفه هایی برای سلامتی مردم نداشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ شهبازی، ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست بازخوانی چهل سال ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در چهل سال قبل مولفه هایی برای سلامتی مردم نداشتیم. در واقع سبک زندگی مردم، داشتن فضاهای مورد احتیاج ورزشی نبود، اما حالا شرایط فرق نموده است و سعی می کنیم با افزایش سرانه ورزشی، در جهت سلامتی قدم برداریم. ما کوشش کردیم تا اطلاعات دقیقی از موقعیت موجود پیدا کنیم و یک روند را برای خود برای آینده داشته باشیم. قبلاً تخصیص منابع که می شد، همه آن اختصاص می یافت، اما حالا به دلیل شرایط کشور اینگونه نیست. با وجود کوشش می کنیم قدم های خوبی برداریم.

وی ادامه داد: قبلاً نزدیک به 2.4 میلیون متر سرانه ورزشی بود که امروز به 37 میلیون متر رسیده است. امروز بیش از 3 برابر جمعیت ایران افزایش یافته است، اما با این وجود رشد سرانه ورزشی مناسب بوده است. البته این رشد به لحاظ بالا رفتن جمعیت کمی کمتر است.قبلاً سبک زندگی این ضرورت را برای ورزش کردن متصور نمی کرد، اما امروزه این موضوع متفاوت شده است.

فرامرزیان گفت: همه کوشش وزارت ورزش این بوده که نحوه توزیع منابع اقتصادی را درست انجام بدهد و مولفه های موجود رعایت گردد تا منابع به درستی بین واحد های عملیاتی مردمی توزیع گردد. من امیدوارم در سال های آینده تغییر نظام بودجه ریزی و اداری باشد تا دولت کوچک و توانمند گردد و فعالیت ها بهتر انجام گردد.

وی درباره عدم برنامه ریزی مناسب در توسعه زیرساخت های ورزشی گفت: ما در قالب یک برنامه توسعه اماکن ورزشی را اجرا نکردیم، اما وقتی با یک مسئله ای روبرو می شویم، باید با یک برنامه درست جلو برویم. ما بیش از چهار هزار پروژه نیمه تمام داریم. ناگزیر هستیم حتی برای آنهایی که موقعیت اشتباه دارند، برنامه ریزی کنیم. ما ظرفیت های قانونی را شناسایی کردیم. در حال حاضر به تعداد اندکی مکان جدید ورزشی احداث شده که این در موارد خاص بوده است. ما تمام کوشش خود را نموده ایم، اما قطعا مشکلاتی وجود دارد. ما کوشش نموده ایم آسیب های برنامه های قبلی را به حداقل برسانیم. کوشش نموده ایم بعضی از این مکان ها را بفروشیم تا پول آن به ورزش بازگردد.

وی درباره سلیقه ای عمل کردن در افتتاح پروژه های ورزشی از جمله پیست های چوبی و سیمانی برای دوچرخه سواری گفت: رقمی که برای تکمیل این سالن احتیاج است، با پیست های سیمانی بسیار متفاوت است. در یزد باید حداقل 50 میلیارد پول وجود داشته باشد تا افتتاح گردد که این پول نیست. در واقع انتزاعی فکر شده که به اینجا رسیده ایم. دوست داریم واقعی فکر کنیم و بیشتر خدمات را براساس واقعیت ها به مردم ارائه کنیم.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فرامرزیان: در کلنگ زنی بعضی اماکن ورزشی انتزاعی فکر شده است، در 40 سال قبل مولفه هایی برای سلامتی مردم نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرامرزیان: در کلنگ زنی بعضی اماکن ورزشی انتزاعی فکر شده است، در 40 سال قبل مولفه هایی برای سلامتی مردم نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید