صدور 350 کارت شناسایی صنایع دستی در شهرستان بوکان

به گزارش وبلاگ شهبازی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوکان گفت: 350 کارت شناسایی در رشته های مختلف صنایع دستی تا به امروز برای هنرمندان این شهرستان صادر شده است.

صدور 350 کارت شناسایی صنایع دستی در شهرستان بوکان

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، اسماعیل رحیمی، سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان بوکان با اشاره به تعداد کارت های شناسایی صنایع دستی صادر شده اظهار کرد: در این شهرستان حدود 350 کارت شناسایی در رشته های مختلف صنایع دستی شامل گلیم بافی، بافتنی سنتی، دوخت لباسهای محلی، گیوه بافی صادر شده است.

اسماعیل رحیمی اضافه کرد: همچنین تعداد 3 دوره آموزش در رشته های منبت و معرق، سفالگری، عروسک سازی، دوخت لباس های محلی، 3 دوره آموزش چرم دوزی و 3 دوره آموزش گلیم بافی برای هنرمندان این شهرستان برگزار شده است.

او با بیان اینکه بوکان بزرگ ترین شهر جنوب استان آذربایجان غربی بوده است، توضیح داد: این شهرستان بخاطر طبیعت زیبا و بکر خود در نوروز 97 میزبان بیش از 2 هزار مسافر نورزوی بوده که مجموع 15 روز عید 142 نفر در هتل ها، 548 نفر مهمانپذیرها و در خانه معلم 1685 نفر بوده است.

این مقام مسئول گفت: بوکان، یکی از شهرهای تاریخی و زیبای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان قرار گرفته و به دلیل آب و هوای مطلوب در فصول گرم سال، جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی و نیز میهمان نوازی مردم محلی، میزبان جمع زیادی از گردشگران و مسافران سراسر کشور، بویژه در روزهای دلنشین و مطبوع بهاری است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تعداد 5 واحد بوم گردی در این شهرستان در حال دریافت موافقت اولیه و دریافت استعلامات و اخذ مجوز آغاز بکار هستند.

منبع: میراث آریا

به "صدور 350 کارت شناسایی صنایع دستی در شهرستان بوکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 350 کارت شناسایی صنایع دستی در شهرستان بوکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید