شائبه دخالت در انتخابات هیات فوتبال کرمانشاه

به گزارش وبلاگ شهبازی، انتخابات هیأت های ورزشی همیشه با شائبه دخالت افراد حقیقی و حقوقی همراه بوده است، اما ساختار اساسنامه و بیش از 14 هزار هوادار رشته ورزشی فوتبال در کنار بعضی افراد خاص در استان کرمانشاه سبب شده تا شکل و رنگ این شائبه ها نسبت به سایر انتخابات متفاوت گردد.

شائبه دخالت در انتخابات هیات فوتبال کرمانشاه

اما این بار شائبه دخالت در انتخابات متفاوت تر از هر زمان دیگری به سراغ هیأت فوتبال کرمانشاه آمده و که اگر رنگ بوی واقعیت بگیرد ممکن است تبدیل به دست آویزی برای معاندین سعودی و خبر چینان آنها در داخل کشور که پرونده پرسپولیس و النصر وجود آنها را اثبات کرد، خواهد شد.

در این خصوص رضا صادق پور از کارشناس کرمانشاهی و برجسته فوتبال در مصاحبه با وبلاگ شهبازی اظهار کرد: یک سری واقعیات ها و نکات ساختاری در دنیای فوتبال وجود دارد و تمامی کشورها و حتی رئیس جمهور ها باید به آن پایبند باشند.

وی افزود: فوتبال به عنوان نهادی مستقل، سلسله و مراتب مختص به خود داشته و در کشورها زیر نظر فیفا، فدراسیون قاره ای و نمایندگان آن در کشورها اداره می گردد و هیچ مقام اجرایی در کشور حق دخالت در فعالیت این نهاد و زیرمجموعه های آن را ندارد.

مشاور سابق مالی باشگاه استقلال تهران گفت: عزل و نصب، استیضاح و یا سوال از رئیس هیأت و یا رئیس فدراسیون فوتبال بر عهده مجمع تصمیم گیری این رشته ورزشی است و اعضای مجمع آزادانه می توانند در مورد آن تصمیم گیری نمایند و هیچ کسی حق هیچ گونه دخالتی در این خصوص ندارد.

وی با اشاره به تأثیر دخالت های اشخاص اجرایی در هیأت فوتبال استان بر کل فوتبال ملی، گفت: با توجه به عدم تأثیرگذاری فوتبال ایران بر ای اف سی و بالعکس نفوذ کشورهای رقیب ما در آسیا در کنفدراسیون فوتبال آسیا، قطعاً این چنین رفتاری برای کشور ما امتیازی منفی و دست آویزی برای تضعیف فوتبال ما خواهد بود.

صادق پور توضیح داد: گرچه طرح بعضی دعواها یا حواشی ممکن است در نهایت صدمه ای مستقیم به ورزش کشور وارد نکند اما آسیب های روانی، اجتماعی و حواشی ناشی از آن به مانند پرونده پرسپولیس و النصر گریبان گیر ورزش خواهد شد.

این پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: بعضی اتفاقات و اسناد کوچک ممکن است در سایر کشورها مورد توجه قرار نگیرد اما در صورت رخ دادن در ایران با شدید ترین پوشش ها، برخوردها و موضع گیری ها از طرف مسئولین فوتبال آسیا همراه می گردد، حال با دانستن این مساله چه دلیلی وجود دارد که خود ما این خطاها را مرتکب شده و گزک دست مسئولین ای اف سی بدهیم؟

معاون سابق توسعه و عمران باشگاه استقلال تهران با تاکید بر لزوم قانون پذیری از سوی مسئولین اجرایی، یادآور شد: صنعت فوتبال در دنیا یک سری قوانین و مقررات دارد و ما باید در چهارچوب این قوانین و مقررات حرکت کنیم و با تمام توان از انتخاب فرد اصلح توسط مجمع حمایت کنیم.

وی با اشاره به محدودیت های سرپرست یا مدیر کوتاه مدت در اختیارات کامل برای برنامه ریزی بلند مدت، گفت: باید بپذیریم اگر انتخابات هیأت فوتبال در اولین فرصت برگزار گردد دارای برکات بسیار زیادی برای فوتبال استان کرمانشاه است و مجمع هیأت فوتبال قطعاً با آنالیز سوابق افراد، اصلح ترین گزینه ممکن را برای ریاست هیأت فوتبال خواهند برگزید.

صادق پور در ادامه به معیارهای یک مدیر پیروز اشاره نمود و گفت: در اصول مدیریت چندین شاخصه از جمله تجربه، تخصص و تعهد وجود دارد که فارغ از اسامی نفرات باید مورد توجه اعضای مجمع قرار گیرد؛ و دارا بودن مدیریت فنی، مدیریت ادراکی و مدیریت ارتباطی در اجرا مهمترین شاخص های یک مدیر خوب است.

وی افزود: باید بپذیریم وظیفه هیأت های فوتبال، باشگاه داری نیست بلکه آموزش، فراهم نمودن زیرساخت مناسب و برقراری مکاتبات مهمترین وظایف هیأت فوتبال استانی است و حتی طبق اساسنامه، هیأت می توانند در فعالیت های مالی شرکت نموده و عوائد آن را متوجه فوتبال در استان ها نمایند.

لازم به ذکر است، مهلت این دوره ریاست هیأت فوتبال کرمانشاه اواسط مهرماه به انتها رسیده است و طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال تا برگزاری انتخابات رئیس فعلی وظیفه سرپرستی هیأت را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شائبه دخالت در انتخابات هیات فوتبال کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شائبه دخالت در انتخابات هیات فوتبال کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید