ساعت خنده داری که 36 میلیارد تومان قیمت دارد!

به گزارش وبلاگ شهبازی، ساعت ایموجی 1.22 میلیون دلاری، RM 88 Automatic Tourbillon Smiley نام دارد و ایده شکل گیری این ساعت حول همان ایموجی چهره خندان پشت عقربه های آن می چرخد.

ساعت خنده داری که 36 میلیارد تومان قیمت دارد!

ریچارد میل ساعتی عجیب و غریب پر از ایموجی های مختلف را با قیمت سرسام آور 1.22 میلیون دلاری (حدود 36 میلیارد تومان) معرفی کرد.

ریچارد میل، ساعت ساز لوکس سوئیسی به تازگی ساعت مچی تازهی را به نمایش گذاشته که رویکرد متفاوتی را نسبت به سایر محصولات آن مثل RMUP-01 با عنوان نازک ترین ساعت مچی دنیا، در پیش گرفته است. ساعت ایموجی 1.22 میلیون دلاری، RM 88 Automatic Tourbillon Smiley نام دارد و ایده شکل گیری این ساعت حول همان ایموجی چهره خندان پشت عقربه های آن می چرخد.

چهره خندان معروف را هنرمندی با نام هاروی بال (Harvey Ball) در سال 1963 طراحی کرد و بعد از آن فرانکلین لوفرانی (Franklin Loufrani)، موسس شرکت Smiley Company در سال 1972 امتیاز رسمی آن را به دست آورد. این شرکت طی این سال ها با اهدای مجوز این چهره خندان به شرکت ها و برند های دیگر نظیر ریچارد میل، صد ها میلیون دلار عایدی کسب نموده است.

ریچارد میل با ارائه این ساعت ایموجی هدف از بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قرارداد امتیاز لوفرانی دارد، نه خلق خود چهره خندان در سال 1963. بی شک هیچ کس از ریچارد میل انتظار ساعت مقرون به صرفه قیمتی را ندارد، اما سوال کلیدی این است که به چه علت این ساعت تازه با قیمت 1.22 میلیون دلاری عرضه می گردد؟

از نظر هورولوژی یا علم مطالعه و سنجش زمان باید گفت که این ساعت مچی از موتور تازهی تحت عنوان کالیبر CRMT 7 اتوماتیک بهره می برد که این شرکت سه سال را صرف توسعه آن کرد تا حالا داخل قاب ساعت فضای کافی برای مجموعه ای از مجسمه های طلایی دست ساز سه بعدیِ نمایان گر ایموجی وجود داشته باشد؛ ایموجی هایی نظیر فلامینگوی صورتی، آناناس، رنگین کمان، کاکتوس، نوشیدنی با چتر و خورشید.

ذخیره انرژی (Power Reserve) ساعت مچی RM 88 Automatic Tourbillon Smiley ریچارد میل حدود 50 ساعت اعلام شده است و این نشان می دهد که هر چند روز یکبار کشش فنر اصلی ساعت به آخر می رسد. با این حال، چون موتور اتوماتیک در نظر گرفته شده، این ساعت وزنه ای چرخان دارد که در نتیجه حرکات طبیعی کسی که ساعت را به دست نموده، به طور پیوسته در حرکت است و کنترل همه پیچ ها را بر عهده دارد.

به همین دلیل، نیازی به کوک دستی یا تنظیم دوباره زمان نخواهد بود مگر اینکه فرد چندین روز ساعت را به دست ننموده باشد.

منبع: عصر ایران

منبع: فرادید

به "ساعت خنده داری که 36 میلیارد تومان قیمت دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت خنده داری که 36 میلیارد تومان قیمت دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید