درون هتل فضایی که در سال 2025 افتتاح خواهد شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، شرکت فضایی Orbital Assembly قرار است هتلی شیک با نمایی از منظومه شمسی را برای سفر به فضا آماده نموده و از آن تا سال 2025 میلادی رونمایی کند.

درون هتل فضایی که در سال 2025 افتتاح خواهد شد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از سی ان ان، این شرکت مستقر در ایالات متحده اطلاعات و مفاهیم تازهی را برای ایده هتل فضایی خود فاش ساخته است که طرح های آن از سال 2019 میلادی در مدار قرار گرفته اند.

این مفهوم آینده نگرانه که ابتدا از طریق شرکت کالیفرنیایی طراح و سازنده Gateway Foundation و سپس ایستگاه فون براون (Von Braun) نامیده شده از چندین ماژول تشکیل شده است که از طریق محورهای بالا برنده به یکدیگر متصل شده اند که چرخی در حال چرخش به دور زمین را تشکیل می دهند. این پروژه اکنون از طریق Orbital Assembly Corporation یک شرکت ساخت و ساز فضایی که ارتباط خود را با Gateway قطع نموده تحت نظارت قرار گرفته است.

شرکت Orbital Assembly قرار است دو ایستگاه فضایی را با محل اقامت توریستی به فضا بفرستد: ایستگاه وویجر با طرح اصلی تغییر نام یافته اکنون قرار است 400 نفر را در خود جای دهد و در سال 2027 افتتاح گردد در حالی که ایستگاه مفهومی تازه پایونیر با ظرفیت 28 نفر می تواند تنها ظرف مدت سه سال عملیاتی و راه اندازی گردد.

شرکت Orbital Assembly اعلام نموده که هدف اش راه اندازی یک پارک تجاری فضایی برای دفاتر و هم چنین ایجاد فضایی برای توریستان است. تحقق توریستی فضایی نزدیک تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. طی سال گذشته، ریچارد

برانسون بنیانگذار میلیاردر ویرجین از طریق شرکت ویرجین گالاکتیک به فضای زیر مداری سفر کرد در حالی که ویلیام شاتنر بازیگر سریال پیشتازان فضا با فضاپیمای نیوشپرد شرکت بلو اوریجین مسن ترین فردی بود که به فضا سفر کرد.

با این وجود، هنوز قیمت هر سفر فضایی باورنکردنی و سرسام آور است و تصور آن که تعطیلات سالانه خود را در خارج از سیاره سپری کنیم برای بسیاری از ما سخت خواهد بود. تیم آلاتوره مدیر عامل Orbital Assembly اما فکر می نماید که با رونق گرفتن توریستی فضایی این مانع رفع خواهد شد.آلاتوره در مصاحبه ای تازه با سی ان ان گفته بود: هدف همیشه این بوده که امکان زندگی، کار و شکوفایی تعداد زیادی از مردم در فضا را فراهم سازیم.

آلاتوره می گوید فضاهای اداری و امکانات تحقیقاتی در ایستگاه های وویجر و پایونیر اجاره داده خواهند شد. آلاتوره می گوید این یک بازی برد - برد برای شرکت Orbital Assembly است زیرا بسیاری از اهداف کوتاه مدت آن وابسته به بودجه هستند.

این شرکت هر دو ایستگاه را شبیه یک چرخ در حال چرخش در مدار زمین طراحی نموده است. آلاتوره در مصاحبه ای در سال 2019 میلادی با سی ان ان از ایستگاه وویجر به مثابه یک سطل آب در حال چرخش یاد نموده بود. او می گوید: ایستگاه می چرخد محتویات ایستگاه به سمت محیط ایستگاه سوق پیدا می نماید شبیه وضعیتی که می توانید یک سطل آب را بچرخانید و آب به داخل سطل فشار می آورد و در جای خود باقی می ماند. در نزدیکی مرکز ایستگاه گرانش مصنوعی (به ایجاد نیروی اینرسی گفته می گردد که معمولا از طریق ایجاد چرخش صورت می پذیرد. گرانش مصنوعی از طریق چرخش به دلیل نیروی گریز از مرکز فراوری شده در یک قاب چرخشی تامین می گردد) وجود نخواهد داشت اما با حرکت به سمت بیرون ایستگاه احساس گرانش افزایش خواهد یافت.

آلاتوره اخیرا گفته بود که ایستگاه پایونیر کوچک تر خواهد بود و سطح گرانش آن نیز فرق دارد. او می گوید هنوز در آن ایستگاه چیزی وجود خواهد داشت که از آن تحت عنوان آرامش گرانش مصنوعی یاد می نماید که مناسب برای شرایطی چون دوش گرفتن، توانایی خوردن و نوشیدن در حالت نشسته است با این وجود، فضاهایی با گرانش کمتر اجازه می دهند تا شرایطی سرگرم نماینده تر فراهم شوند.

آلاتوره که سابقه ای در معماری نیز دارد پیش تر گفته بود که زیبایی شناسی در طراحی هتل الهام گرفته از فیلم 2001: یک ادیسه فضایی ساخته استنلی کوبریک بود که او آن را تقریبا طرحی از کارهایی که نباید انجام داد نامید.

او گفته بود: من فکر می کنم هدف استنلی کوبریک برجسته ساختن شکاف میان فناوری و بشریت بود. بنابراین، به طور هدفمند ایستگاه ها و کشتی ها را بسیار استریل، تمیز و بیگانه ساخت.

نام اصلی هتل فضایی که ایستگاه فون براون است بدین خاطر انتخاب شد که این مفهوم از طرح های 60ساله ورنر فون براون مهندس هوافضا که در ابتدا در آلمان و سپس در امریکا پیشگام فناوری موشکی بود الهام گرفته شد. زمانی که فون براون در آلمان زندگی می کرد در برنامه توسعه موشکی نازی ها مشارکت داشت. بنابراین، نامگذاری هتل فضایی به نام او یک انتخاب بحث برانگیز بود.

جان بلینکو مدیر عامل سابق Orbital Assembly که دیگر با آن شرکت ارتباطی ندارد در مصاحبه ای با سی ان ان در سال 2021 گفته بود: ایستگاه واقعا درباره او نیست. این بر اساس طراحی اوست و ما مشارکت او در علم و فضا را دوست داریم.

ایستگاه فضایی بین المللی در گذشته میزبان توریستان بوده است از جمله دنیس تیتو اولین توریست فضایی دنیا که در سال 2001 میلادی به آنجا سفر کرد. با این وجود، آلاتوره می گوید ایستگاه فضایی بین المللی در وهله نخست مکانی برای کار و تحقیق است و هتل فضایی Orbital Assembly جایگاه متفاوتی دارد.

او می گوید: این طور نیست که شما به یک کارخانه یا به یک مرکز تحقیقاتی می روید. در عوض، باید شبیه یک رویای علمی تخیلی باشد. این یک فضای راحت است که در آن احساس می کنید در خانه خود هستید.

از آنجایی که میلیاردرها هزینه زیادی را صرف سفرهای فضایی می نمایند واکنش های منفی علیه توریستی فضایی نیز رو به افزایش است و بسیاری از مردم معتقدند که این پول می تواند بر روی زمین بهتر و برای اقدامات مفیدتری خرج گردد.

آلاتوره در پاسخ به این انتقاد اشاره می نماید که بسیاری از فناوری های تغییر دهنده زندگی از اکتشافات فضایی مانند جی پی اس الهام گرفته اند.

علیرغم آن که هزینه بلیت سفر فضایی در حال حاضر گران است آلاتوره می گوید توریستی فضایی تنها مختص میلیاردرها نخواهد بود.

او می گوید: ما هر کاری از دست مان بر می آید انجام می دهیم تا فضا را برای همه و نه صرفا برای ثروتمندان قابل دسترسی سازیم.

آلاتوره می گوید علاوه بر هزینه موانع دیگری نیز برای ایجاد یک جامعه فضایی وجود دارند از جمله معین اندازه گرانش مصنوعی مورد احتیاج و راهنمایی دستورالعمل های فعلی پیرامون قرار گرفتن در معرض تشعشعات فضایی.

با این وجود، از آنجایی که توریستان لزوما بیش از دو هفته در فضا نمی مانند آلاتوره پیشنهاد می نماید که این امر بر بازدیدنمایندگان تاثیر نمی گذارد و بیش تر برای کسانی که در ایستگاه ها کار می نمایند مشکل ساز خواهد بود.

جفری ا. هافمن فضانورد سابق ناسا که اکنون در بخش هوانوردی و فضانوردی ام آی تی کار می نماید سال گذشته به سی ان ان گفته بود که یک مانع بزرگ برای توریستی فضایی ترس از ایمنی خواهد بود. در همین حال آلاتوره فکر می نماید توریستی فضایی تازه شروع شده و در ابتدای راه است. او می گوید: برای افرادی که نسبت به توریستی فضایی موضعی مخالف یا همراه با تردید دارند آنچه من همیشه گفته ام این است که به ما زمان بدهید. این اتفاق رخ خواهد داد. توریستی فضایی یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. تنها منتظر ما باشید ما این موضوع را به شما اثبات خواهیم کرد. ما به شما نشان خواهیم داد که توریستی و سفر فضایی چیست. همان طور که پیش می رویم این کار را انجام می دهیم و سپس شما می توانید براساس آن قضاوت کنید.

منبع: فرارو

به "درون هتل فضایی که در سال 2025 افتتاح خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درون هتل فضایی که در سال 2025 افتتاح خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید