خبرنگاران برگزاری مسابقه های عکس و قصه نویسی در روزهای کرونایی

به گزارش وبلاگ شهبازی، تهران-خبرنگاران- مدیر فرهنگی هنری منطقه 8 و رئیس فرهنگسرای گلستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه چار دیواری در روزهای خانه نشینی برای مقابله با بیماری کرونا گفت: در قالب این برنامه مسابقه های عکاسی، قصه نویسی و بازی در فضای مجازی برگزار می گردد.

خبرنگاران برگزاری مسابقه های عکس و قصه نویسی در روزهای کرونایی

سعید رنجبریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ شهبازی اظهارداشت: در شرایط شیوع کرونا قرار نیست منفعل باشیم و خدمات فرهنگی به مردم ارائه نکنیم، در این راستا ویژه برنامه چاردیواری را در چهار محور؛ بازی خانه، مسابقه بازی های خانگی و بومی شهرهای ایران، دوریختنی های دوست داشتنی و باهم در کنار هم عکاسی کنیم طراحی کردیم.

وی گفت: در بازی خانه تعدادی فیلم از بازی هایی که والدین و فرزندانشان در گروه سنی 3 تا 9 سال می توانند به سادگی با ابزارهای در دسترس انجام دهند فراوری و در فضای مجازی منتشر شده است.

رنجبریان اضافه نمود: این بازی ها با همکاری کارشناسان حوزه کودک با موضوع ایجاد تحرک و افزایش تمرکز در پنج قسمت سه دقیقه ای فراوری شده است.

رئیس فرهنگسرای گلستان اعلام کرد: در مسابقه بازی های خانگی و بومی شهرهای ایران، خانواده ها می توانند از بازی های خلاقانه، بومی و محلی شهرهای مختلف ایران که در خانه انجام می دهند، فیلم های سه تا پنج دقیقه ای با رعایت شئون اسلامی، معرفی نام و شیوه بازی و با درج مشخصات فردی خود تهیه نموده و تا خاتمه فروردین ماه به وسیله واتس آپ به شماره 09025800388 یا به پست الکترونیکی فرهنگسرا به نشانی [email protected] ارسال نمایند.

وی گفت: آثار ارسالی تا اواسط اردیبهشت داوری شده و برگزیدگان معرفی و جوایز نفیسی به آنان اهدا می گردد.

رنجبریان با اشاره به برگزاری بخش دورریختنی های دوست داشتنی ویژه گروه سنی 7 تا 15 سال اظهارداشت: در این بخش، در پنج فیلم سه دقیقه ای از چگونگی ساخت پنج حیوان با ابزار دورریختنی مانند لیوان و بشقاب توسط یکی از کارشناسان و سازندگان عروسک تهیه شده که به زودی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی، هدف از برنامه دورریختنی های دوست داشتنی را افزایش خلاقیت و مهارت افزایی بچه ها و نوجوانان، آموزش استفاده از دورریختنی های منزل و ساخت اسباب بازی، وسایل سرگرمی، وسایل مورد احتیاج و کاربردی مطرح نمود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 8 اضافه نمود: بهره مندی از هنر عکاسی از دیگر فعالیت هایی است که در این روزها علاوه بر سرگرمی به افزایش سواد بصری ما یاری می نماید، به همین منظور والدین می توانند در بخش باهم در کنار هم عکاسی کنیم با هدف ارتقای مشارکت، جلوه هایی از همکاری و یاری فرزندان در فعالیت های خانه همچون آشپزی، نظافت، شستن ظروف، باغبانی و... حداقل سه عکس گرفته و تا خاتمه فرودین به واتس آپ و پست الکترونیکی فرهنگسرا ارسال نمایند.

قدردانی از زحمات کادر درمانی

رنجبریان، برگزاری مسابقه نقاشی از ما، قصه از شما برای قدردانی از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و آشنایی با فعالیت های آنان را از دیگر برنامه های فرهنگسرای گلستان برشمرد و گفت: این مسابقه ویژه گروه سنی 5 تا 12 سال در قالب هفت تصویر از خانواده ای طراحی و در فضای مجازی منتشر شده است.

وی اضافه نمود: بچه ها با توجه به این تصاویر می توانند با شخصیت پردازی، تخیل و حتی اضافه کردن شخصیت های دیگر قصه بنویسند و آن را به صورت صوتی و یا نوشتاری برای ما ارسال نمایند.

رئیس فرهنگسرای گلستان اعلام کرد: همچنین این فرهنگسرا انیمیشن بی کرونا با موضوع پیشگیری و مقابله خانواده ای با بیماری کرونا را در فضای مجازی فراوری نموده که تا به امروز بیش از 7 هزار بازدید داشته است.

رنجبریان گفت: شهروندان می توانند تا خاتمه فروردین ماه به وسیله سایت فرهنگسرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara.ir و اینستاگرام به نشانی golestan.farhangsara از برنامه های این فرهنگسرا آگاه شوند و برای شرکت در مسابقات آثار خود را ارسال نمایند.

به گزارش وبلاگ شهبازی، فعالیت های فرهنگسراها و مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تعطیل شده است و بسیاری از این فعالیت ها از جمله دوره های آموزشی، برپایی نمایشگاه های هنری، کتابخوانی، موسیقی، هنرهای نمایشی این سازمان در فضای مجازی دنبال می گردد و تا به امروز بیش از 400 طرح و برنامه با موضوع و مناسبت های مختلف توسط این سازمان در فضای مجازی فراوری و منتشر شده است.

بیماری کرونا که از روزهای خاتمهی بهمن ماه کشور را درگیر نموده براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 47 هزار و 593 نفر به طور قطعی در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده، 3هزار و 36 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 15 هزار و 473 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برگزاری مسابقه های عکس و قصه نویسی در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری مسابقه های عکس و قصه نویسی در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید