توسعه 7 هزار کیلومتری فیبرنوری در کشور

به گزارش وبلاگ شهبازی، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران صبح امروز دوشنبه با حضور 88.53 درصد سهامداران و اعضای حقیقی و نمایندگان حقوقی هیأت مدیره این شرکت، در محل سالن همایش های ساختمان دکتر وفا غفاریان برگزار گردید.

توسعه 7 هزار کیلومتری فیبرنوری در کشور

در این مراسم مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با ارائه گزارش عملکرد سالانه اقتصادی این شرکت، اهم برنامه های سال 1400 را اسم کرد.

وی با اشاره به تداوم قرارداد اجرای مصوبه بیت استریم و هم قرارداد مشارکت در حوزه VOD ها گفت: ارائه حداقل 4 محصول تازه در امسال در دستور کار نهاده شده است.

سلطانی با بیان اینکه توسعه خدمات ارتباطی در شبکه مخابراتی کشور در دستور کار امسال است، اضافه نمود: توسعه 7 هزار کیلومتر فیبرنوری در شبکه شهری و روستایی، واگذاری 700 هزار پورت تلفن ثابت و یک میلیون و 200 هزار پورت اینترنت مبتنی بر فیبر (FTTX) برنامه مخابرات برای سال 1400 است که در صورت موافقت کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش تعرفه های مخابراتی، این حرکت های توسعه افزایش بیشتری پیدا خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران کاهش سود خالص این شرکت را به علت عدم اجرا و عملیاتی نشدن بعضی مصوبات اسم کرد و گفت: قرار بود در سال 99 در مورد تغییر تعرفه های مخابراتی اتفاقاتی بیافتد اما محقق نشد و افزایش هزینه و کاهش عایدی بخش تلفن ثابت باعث کاهش سود خالص شرکت مخابرات ایران شد.

وی با اشاره به سیاست های راهبردی این شرکت در سال 1400 هم گفت: کمیته ای راهبردی در مخابرات تشکیل شده تا فرایند توسعه جریان های عایدیی از جمله فراوری خدمات محتوایی و ارزش اضافه نموده، دو برابر شدن تأمین سرمایه گذاری و توسعه بازار مشارکتی به واسطه توانمندی شرکت ها و هم اجرای پروژه های زودبازده در استان ها را پیگیری کند.

سلطانی بهینه سازی سامانه 118 با پیش بینی کسب عایدی 100 میلیارد تومانی از این سامانه، وصول 500 میلیارد تومان از بدهی ها و لاوصولی های مشترکان و کاهش 500 نفری پرسنل مراکز تماس را با هدف یکپارچه سازی این مراکز، از جمله سیاست های مخابرات برای سال 1400 اسم کرد و گفت: موضوع همگرایی تلفن ثابت و همراه (FMC) با هدف افزایش عایدی و کاهش هزینه ها هم در دستور کار شرکت مخابرات ایران نهاده شده است.

در این جلسه گزارش آنالیز صورت های اقتصادی و عملکرد جریان های نقدی شرکت مخابرات ایران از سوی سازمان حسابرسی قرائت شد.

بر این اساس مقرر شد اختلاف نظر سود سهم دولت از سهام مخابرات پیگیری گردد. آنطور که مسئولان مخابرات در این جلسه اسم کردند هم اکنون دولت مبلغ 3 هزار و 998 میلیارد ریال از حساب مخابرات برداشت نموده است. بر این اساس مخابرات با ارائه نامه ای به رئیس جمهور، خواهان مشخص تکلیف در این باره شده است.

در مورد ادعای مالکیت املاک شرکت مخابرات ایران از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت هم، این طور اسم شد که موضوع در کمیته حل اختلاف در دست حل و فصل است.

بعلاوه اعتراض مخابرات به تصرف املاک دانشکده مخابرات و مجتمع دانشگاهی فولادشهر اصفهان به وسیله وزارت ارتباطات، در دست پیگیری نهاده شد.

در همین حال این طور گفته شد که دعوی شرکت توسعه اعتماد مبین به اسم سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران از مبلغ 4 هزار و 813 میلیارد ریال به اسم مطالبات از دولت در حال پیگیری است.

مطابق با اعلام حسابرس قانونی مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران، دیوان عدالت اداری به علت عدم اجرا و پیگیری ملغی کردن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر حق دریافت آبونمان مخابرات از مشترکان، این شرکت را مبلغ 3 هزار و 940 میلیارد ریال جریمه نموده است.

بعلاوه طبق این اظهارات، مخابرات بخشی از سود سهام عدالت را نقدا به دولت پرداخت نموده و برای پرداخت مابقی هم در حال مذاکره است.

مطابق با جمع بندی این جلسه مبلغ 1,791 میلیارد تومان سود شرکت اصلی مخابرات ایران برای سهامداران قابل تقسیم اعلام شد.

مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران با تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم موافقت کرد.

بعلاوه مقرر شد پاداش سالانه شرکت در جلسات هیأت مدیره که مبلغ 500 میلیون تومان اسم شد برای برطرف مسائل کارمندان مسن و دارای بیماری ناشی از کرونا در شرکت مخابرات ایران هزینه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه 7 هزار کیلومتری فیبرنوری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 7 هزار کیلومتری فیبرنوری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید