تمدید فراخوان نخستین کنگره شعر ملی یتیم

به گزارش وبلاگ شهبازی ، نخستین کنگره شعر یتیم، به منظور پاسداشت و گسترش فرهنگ یتیم نوازی، توسط موسسه خیریه عترت بوتراب برگزار می گردد. این کنگره نخستین اتفاق هنری با موضوع یتیم نوازی است که در سال نخست برگزاری، با عرصه ادبیات و شعر شروع شده؛ لیکن در سال های آینده در عرصه های دیگر فرهنگی مانند هنرهای تجسمی، فیلم سازی، موسیقی و ادبیات داستانی ورود پیدا خواهد نمود.

تمدید فراخوان نخستین کنگره شعر ملی یتیم

کمبود منابع در حوزه شعر فارسی درباره موضوع یتیم، موسسه خیریه عترت بوتراب را بر آن داشت تا با دعوت از شاعران عظیم و با هدف گسترش فرهنگ یتیم نوازی، کنگره ای را با موضوع یتیم برگزار کند تا آثار جدیدی به کنگره ارسال گردد. بنابراین بستر ایجاد این کنگره را می توان یاری به فضای فرهنگی یتیم و آشنایی بیشتر مجموعه خیرین جامعه با فضائل این اندیشه خیر و خداپسندانه دانست.

دبیرخانه کنگره 6 محور را به علاقه مندان پیشنهاد می نماید که عبارتند از اهمیت پاسداشت فرهنگ یتیم نوازی، فرهنگ یتیم نوازی به عنوان مسئولیت اجتماعی، ستایش از خیرین یتیم نواز، صندلی ایتام در تعالیم دینی، حضرت محمد (ص) به عنوان یتیم مکه و حضرت امیرالمؤمنین به عنوان پدر یتیمان که تعالیم اخلاقی، دینی و آیینی ما در آنها گنجانده شده است. همچنین علاقمندان می توانند در محورهای دیگر نیز آثار خود را ارسال نمایند.

به لحاظ ادبی و قالب های ادبی تمام قالب های ادبی ساحت شعر می توانند در این کنگره شرکت نمایند و قالب های شعر سنتی، شعر نو، تصنیف و ترانه، شعر کودک و نوجوان و قطعه ادبی پنج بخش کنگره است که آثاری که به دبیرخانه ارسال گردد جداگانه داوری و معرفی خواهند شد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا سرانجام مهرماه 1399 به نشانی اینترنتی [email protected] ارسال نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تمدید فراخوان نخستین کنگره شعر ملی یتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید فراخوان نخستین کنگره شعر ملی یتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید