بنیاد هریتج: نشست های ترامپ و کیم جونگ اون به کاهش تهدید هسته ای کره شمالی منجر نشده است

به گزارش وبلاگ شهبازی، یک اندیشکده محافظه کار آمریکایی گفت، دو نشست میان رهبران ایالات متحده و کره شمالی به کاهش زرادخانه های اتمی و موشکی کره شمالی یا ظرفیت های تولیدی این کشور منجر نشده است.

بنیاد هریتج: نشست های ترامپ و کیم جونگ اون به کاهش تهدید هسته ای کره شمالی منجر نشده است

به گزارش وبلاگ شهبازی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بنیاد هریتج در شاخص 2020 خود درباره تقویت نظامی آمریکا نوشت، پیونگ یانگ همچنان تهدیدی حتمی برای خاک آمریکا و پایگاه های این کشور در ژاپن، کره جنوبی و گوآم است.

در گزارش این اندیشکده با اشاره به نشست های ژوئن گذشته میلادی و فوریه سال جاری میلادی بین دونالد ترامپ، رئیس جموری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی آمده است: با وجود دو نشست بین رهبران دو کشور، هیچ کاهشی در زرادخانه های تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی یا ظرفیت های تولیدی آن دیده نمی شود.

در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده است: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در ارزیابی خود آورده که پیونگ یانگ تولید مواد شکاف پذیر برای تسلیحات اتمی خود را افزایش داده و تصاویر ماهواره ای نیز نشان می دهد که موشک ها، پرتابه ها و ظرفیت های تولید تسلیحات اتمی این کشور افزایش داشته است. اگرچه کره شمالی کلاهک های اتمی کمتری نسبت به چین در اختیار دارد اما پیونگ یانگ کمتر قابل پیش بینی و با ثبات است. این کشور احتمالا به فناوری کوچک سازی کلاهک های اتمی و قابلیت نصب تسلیحات اتمی در موشک های میان برد رسیده و موشک هایش می توانند به خاک آمریکا برسند.

در گزارش این بنیاد آمده است: جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی می کند که کره شمالی بعید است که از تلاش هایش در گسترش زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی، سیستم های تحویل و ظرفیت های تولیدی خود دست بکشد. همچنین اقدامات اعتمادسازی نظامی که دو کره سال گذشته میلادی و در جریان توافق کاهش تنش به آن دست یافته بودند، باعث کاهش تهدید نظامی متعارف استراتژیک یا تاکتیکی علیه کره جنوبی نشده و این دو کشور به پیشرفتی در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دست پیدا نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بنیاد هریتج: نشست های ترامپ و کیم جونگ اون به کاهش تهدید هسته ای کره شمالی منجر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد هریتج: نشست های ترامپ و کیم جونگ اون به کاهش تهدید هسته ای کره شمالی منجر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید