اگر ارکیده شما تمام گل های خود را از دست بدهد چه باید بکنید؟

به گزارش وبلاگ شهبازی، ریختن گل های یک گیاه پدیده ای ست که ممکن است بارها با آن روبه رو شوید. اما نگران نباشید، در بسیاری از موارد با انجام تکنیک های مراقبتی صحیح می توانید آن را متوقف کنید. به ویژه اگر این گیاه ارکیده باشد؛ چراکه فقط ضروری است با این مطلب از مجله راهنمای همراه باشید و موارد زیر را در خصوص گیاه تان رعایت کنید!

اگر ارکیده شما تمام گل های خود را از دست بدهد چه باید بکنید؟

اگر ارکیده شما تمام گل های خود را از دست داد، اولین قدم این است که ساقه گل را حدود 2.5 سانتی متر از محل اتصال به ساقه اصلی برش دهید. بعد به گیاه خود آب داده و آن را کنار یک پنجره با نور غیر مستقیم آفتاب بگذارید. برخلاف تصور عموم مردم که گل های ارکیده برای همواره دوام ندارند، اگر به درستی از آنها مراقبت گردد می توانند یک ماه یا بیشتر دوام آورند. ارکیده ها گیاهان بسیار مقاومی هستند که با کمترین توجه می توانند به خوبی رشد نموده و پر گل شوند.

مراقبت از ارکیده ها

ارکیده ها گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند که احتیاج به رطوبت و نور غیر مستقیم خورشید دارند. بسته به مقدار نور، درجه حرارت و رطوبت موجود در هوا، باید ارکیده ها را حداقل هفته ای یک بار آبیاری کنید. کود ارکیده نیز باید گاهی اوقات و مطابق با دستورالعمل محصول استفاده گردد. توجه داشته باشید برای اطمینان از عدم پوسیدگی ریشه در طی زمان، گردش هوا، هرچند کم بسیار مهم است. بعلاوه آفات مختلف مانند شته ها، کنه ها و سپردارن باید با ماده آلی مخصوص، آفت زدایی شوند.

محیط کاشت ارکیده

ارکیده ها در طبیعت، همه جا رشد می نمایند. بنابراین تقریباً روی هر محیط کاشتی می توانید حساب کنید. با داشتن شرایط رطوبتی مناسب، ارکیده ها به راحتی می توانند بدون خاک رشد نمایند. از جمله محیط کشت های خانگی می توان به قطعات پوست درخت، خزه، کودهای گیاهی و پرلیت اشاره نمود. اما درهر صورت، هرکدام از آنها باید بتوانند به طور میانه حدود یک هفته رطوبت را حفظ نمایند تا آب به آرامی تبخیر گردد.

اما هرگز از خاک استفاده نکنید و بعلاوه اجازه ندهید که ریشه ها در حجم زیادی از آب غوطه ور شوند. هم خاک و هم آب زیاد ریشه ها را پوسیده و گیاه را از بین می برد.

رشد ارکیده های تازه

پس از پژمردن و از بین رفتن گل ها، ارکیده برای فراوری ریشه ها و ساقه های گل تازه احتیاج به یک دوره خواب کوتاه دارد. ریشه های تازه معمولاً در قسمت آخرین ساقه گل دهنده ظاهر می شوند. اگر ریشه های گوشتی تازه به رنگ سفید یا سبز روشن پیدا کردید، ارکیده شما سالم است. پس از گذشت چند هفته، رشد تازه گیاه اصلی در بالای ریشه ها به شکل شکوفه های تازه ظاهر می گردد.

توصیه ها

گستردگی فروش گیاه ارکیده در فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، فروشگاه های لوازم خانگی و گل فروشی ها، فرصت خوبی ست که می توانید ارکیدهای سالم و تازه را به راحتی پیدا کنید. در پی گیاهانی باشید که برگ های سبز سالم دارند یا خیلی پژمرده نیستند و رشد ریشه تازه نشان می دهند. بعداز اینکه آنها را به خانه آوردید بلافاصله شرایط گیاه را با ذکر تاریخ یاداشت کنید و بعد به آن آب دهید. بزودی شما یک مجموعه بزرگ و مقرون به صرفه قیمت ارکیده خواهید داشت!

منبع: فوت و فن / hunker.com

به "اگر ارکیده شما تمام گل های خود را از دست بدهد چه باید بکنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر ارکیده شما تمام گل های خود را از دست بدهد چه باید بکنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید