اوجی: آماده افزایش فراوری نفت در سریعترین زمان ممکن هستیم

به گزارش وبلاگ شهبازی، وزیر نفت با بیان اینکه برقرای ثبات در بازار نفت فقط به وسیله همکاری و تغییر رویکرد های تنش آفرین امکان پذیر است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در سریع ترین زمان ممکن، میزان عرضه نفت خود به بازار های جهانی را افزایش دهد.

اوجی: آماده افزایش فراوری نفت در سریعترین زمان ممکن هستیم

به گزارش گروه مالی وبلاگ شهبازی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت درباره تصمیم های نشست اوپک پلاس گفت: تصمیم روز گذشته ادامه مصوبه ماه گذشته مبنی بر ادامه افزایش فراوری روزانه 400 هزار بشکه ای نفت برای ماه آوریل 2022 بود که با توجه به گزارش کمیته فنی و ارزیابی های کارشناسان از منظره اقتصاد دنیا و متغیر های معین نماینده در شرایط عرضه و تقاضای دنیای نفت طی سال 2022، اعضا همگی بر سر تصمیم تداوم افزایش فراوری روزانه 400 هزار بشکه ای اشتراک نظر داشتند.

وی اضافه کرد: اوپک پلاس در این نشست بر رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و تداوم به کارگیری اقدام های لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت تأکید کرد و کشور های حاضر اعلام آمادگی کردند که در صورت لزوم، اقدام های متناسب برای حفظ ثبات بازار نفت و حفاظت از دستاورد های این توافق را انجام دهند.

وزیر نفت در ارزیابی و تحلیل خود از شرایط حاکم بر بازار نفت، گفت: بر اساس تازه ترین آمار ها و گزارش های منتشر شده، به لطف بهبود شاخص های مالی در دنیا به ویژه اقتصاد های بزرگ مصرف نماینده نفت و در عین حال پایبندی مناسب اعضای اوپک پلاس، که در ماه ژانویه به 129 درصد رسید، بازار های دنیای نفت، با وجود برخی از نگرانی ها درباره شیوع ویروس اومیکرون و وقوع شماری از ناآرامی های ژئوپولیتیکی به سمت توازن و ثبات در حال حرکت است.

اوجی درباره تنش های امنیتی در برخی از منطقه ها دنیا و افزایش اخیر قیمت های دنیای نفت و اینکه واکنش اوپک پلاس به این تحولات چگونه خواهد بود، گفت: وقوع بحران های سیاسی و مالی در سطح دنیا پیامد های مختلفی دارد که بروز نوسان های قیمت نفت در بازار دنیای نفت یکی از آنهاست، از این رو اوپک پلاس با نظارت دقیق بر بازار، آمادگی کامل دارد تا در صورت احتیاج، اقدام های متناسب خود در این زمینه را انجام دهد.

وی ادامه داد: با این حال، آن بخشی از شرایط که به نوسان و افزایش قیمت ها باز می گردد، ریشه در اقدام ها و تصمیم های سیاسی برخی از کشور ها دارد که از یک سو فراورینمایندگان بزرگ نفت را تحریم می نمایند و از سوی دیگر با سیاست های خود سبب بحران آفرینی و جنگ در سطح منطقه ها مختلف دنیا شده اند، برقرای ثبات در بازار نفت و کاهش نوسان های قیمت، تنها به وسیله همکاری و تغییر رویکرد های تنش آفرین امکان پذیر است.

وزیر نفت گفت: همانگونه که پیش تر تأکید کردم، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در سریع ترین زمان ممکن، اندازه عرضه نفت خود به بازار های دنیای را افزایش دهد و این کشور های بزرگ مصرف نماینده هستند که باید با اقدام های خود، شرایط لازم برای حفظ ثبات و آرامش در بازار نفت را فراهم نمایند.

اوجی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین فراورینمایندگان نفت و گاز در سطح دنیا و با تکیه بر ظرفیت های بزرگ منابع هیدروکربوری و توان فراوری خود آمادگی دارد در این زمینه وارد عمل گردد.

وی توضیح داد: ما آمادگی داریم در سریعترین زمان ممکن فراوری نفت خام خود را افزایش دهیم، با توجه به برنامه ریزی ها و اقدام های صورت گرفته در سطح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، قادر هستیم به سرعت فراوری نفت را افزایش داده و احتیاج مشتریان خود را تأمین کنیم.

وزیر نفت گفت: باید اشاره کنم که اکنون، اوپک پلاس درباره عوامل بنیادین بازار از جمله عرضه و تقاضای نفت در کوتاه مدت، دغدغه ای ندارد بلکه نگرانی کنونی همه کشور های فراورینماینده، معطوف به ضعف عرضه نفت در میان مدت به علت تأخیر در سرمایه گذاری های لازم در بخش بالادستی است و این مسئله باید به عنوان یک دستورکار مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اوجی: آماده افزایش فراوری نفت در سریعترین زمان ممکن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجی: آماده افزایش فراوری نفت در سریعترین زمان ممکن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید