اصفهان به دنبال کشت برون مرزی در منطقه چابهار است

به گزارش وبلاگ شهبازی، سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر چهارشنبه در نشست آنالیز فرصت های سرمایه گذاری در چابهار گفت: ضروری است به منظور کشاورزی برون مرزی، مزیت های سرمایه گذاری در چابهار تعیین گردد.

اصفهان به دنبال کشت برون مرزی در منطقه چابهار است

وی بیان داشت: منطقه آزاد چابهار از نظر موقعیت جغرافیایی و مکانی برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش های صنعتی و خدماتی بسیار مطلوب است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان سرمایه گذاری را یک فرایند بسیار حساس و وابسته به پارامترهای متعدد دانست و گفت: برای توسعه سرمایه گذاری باید امنیت سرمایه گذار در بخش های مختلف تامین گردد تا وی اقدام به سرمایه گذاری کند.

وی گفت: ایجاد واحدهای فراوری فولاد در چابهار به گاز، برق و حمل و نقل ریلی احتیاج دارد.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار نیز در این ارتباط گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است.

عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: بندر چابهار در حال حاضر دو میلیون تن کالا بارگیری می گردد و با اجرای طرح توسعه به شش میلیون تن می رسد.

وی ارتقای منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل و ترانزیت درچهارچوب توسعه محور شرق فراهم سازی امکانات لازم برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان برای ترانزیت حمل و نقل کالا را از برنامه های بخش حمل و نقل این منطقه بیان کرد و گفت: اتصال خط آهن چابهار به زاهدان و اتصال به خط سراسری، کریدور جنوب به شمال کشور را برقرار خواهد نمود.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار اضافه نمود: تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش جهانگردی به منظور تبدیل چابهار به استراحتگاه زمستانی، بسترسازی برای جذب گردشگران طبیعت گرا با بهره گیری از ویژگی های منطقه ای به خصوص با توجه به تنوع آب و هوایی و طبیعت معتدل منطقه درطول سال، تقویت موقعیت فرامنطقه ای چابهار و جذب علایق اتباع کشورهای همجوار باتوجه به زمینه مشترک و قرابت های فرهنگی از رویکرد این منطقه در بخش توسعه گردشگری این شهر بندری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اصفهان به دنبال کشت برون مرزی در منطقه چابهار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان به دنبال کشت برون مرزی در منطقه چابهار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید