آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن؛ سرانجام اسفندماه

به گزارش وبلاگ شهبازی، بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، ثبت نام همه گروه ها در طرح نهضت ملی مسکن شامل مجرد ها و متاهل ها در حال اجرا است و روز 29 اسفندماه این مهلت به انتها می رسد.

آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن؛ سرانجام اسفندماه

به گزارش ایسنا، فرصت نام نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای همه گروه ها از جمله افراد مجرد بالای 23 سال که پیش از این تا 20 بهمن ماه اعلام شده بود تا انتهای امسال تمدید شد و آنطور که محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته این زمان در روز 29 اسفند به اتمام می رسد و بعد از آن تحلیل و پالایش اطلاعات متقاضیان ثبت نام شده، تکمیل و نهایی می گردد.

البته گفته می گردد در حال حاضر پالایش بیش از 95 درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن صورت گرفته و برای کنترل شرط سکونت به ادارات راه و شهرسازی استان ها ارسال شده اند.

محمودزاده دیروز با اعلام اینکه فراوری مسکن فرایند صعودی گرفته و به 520 هزار واحد در سال رسیده ایم وعده داد که اوایل سال آینده یک نهضت بزرگ ساخت و ساز در کشور خواهیم داشت.

او امروز بعلاوه بیان کرد: در مقطع زمانی احتیاج است تا سایت نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن بسته و ارزیابی های کلی و ساماندهی ثبت نامی ها انجام گردد که این کار بعد از خاتمه اسفند شروع خواهد شد. در عین حال اگر تقاضایی متعاقب آن وجود داشته باشد در آینده برای تمدید نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن تصمیم گرفته خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی شرح داد: در حال حاضر همه گروه های واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در حال ثبت نام هستند و فقط مختص به مردان مجرد بالای 23 سال سن نیست. بعلاوه در تمامی شهر های کشور ثبت نام انجام می گردد.

محمودزاده چند روز قبل درباره تکلیف متقاضیانی که پیامک معین شرایط آن ها ارسال نشده گفته بود متقاضیانی که پیش از این در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده اند و هنوز نتایج آن ها پالایش و اعلام نشده، می توانند به ادارات راه و شهرسازی استان و یا شرکت عمران شهر های تازه محل سکونت خود و در شهر های زیر صد هزار نفر نیز به بنیاد مسکن مراجعه نمایند تا از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند؛ بنابراین گزارش، قانون جهش فراوری و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم محسوب می گردد.

دولت با تلفیق دو طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن میخواهد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک ها موظف شده اند سالیانه 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش فراوری و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده تا روز یکم اسفندماه 1400 تعداد 320 هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است و برای یک میلیون واحد تامین زمین شده است.

رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ وعده داده که تا خاتمه امسال 800 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله عملیات اجرایی برسد. وام این واحد ها در تهران 450 میلیون تومان، دیگر کلانشهر ها 400 میلیون، مراکز استان ها 350 میلیون، سایر منطقه ها شهری 300 میلیون و روستا ها 250 میلیون تومان با نرخ سود حداکثر 18 درصد معین شده است. طبق آخرین برآورد ها قیمت هر متر مربع واحد های نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تومان خواهد بود.

منبع: فرارو

به "آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن؛ سرانجام اسفندماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن؛ سرانجام اسفندماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید