کیفیت هوای اشتهارد و ساوجبلاغ در شرایط قرمز قرار گرفت

به گزارش وبلاگ شهبازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرزگفت: کیفیت هوای شهرستان های اشتهارد و ساوجبلاغ برای تمام گروه ها ناسالم و در شرایط قرمز و اضطرار واقع شده است.

کیفیت هوای اشتهارد و ساوجبلاغ در شرایط قرمز قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ شهبازی از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرزگفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، شاخص بر خط کیفیت هوا ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهرستان های اشتهارد و ساوجبلاغ به ترتیب 151 و 153 است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان این که استقرار پدیده وارونگی هوا در نیمه دوم سال منجر به افزایش آلاینده ها حتی در زمان بارش می شود، اضافه کرد: شاخص آلودگی هوا در کرج نیز 94 و بیانگر سالم بودن هوا در این کلانشهر است.

حکیمی به اقدامات در شرایط قرمز و اضطرار اشاره کرد و گفت: از جمله توصیه های عمومی خودداری از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا است.

او اضافه کرد: خودداری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا های مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهاد ها و دستگاه های ذیربط در شرایط ناسالم 200-151 بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر های کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و ساز های شهری، طرح های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

او گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن هم وظایفی بر عهده دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کیفیت هوای اشتهارد و ساوجبلاغ در شرایط قرمز قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت هوای اشتهارد و ساوجبلاغ در شرایط قرمز قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید