چگونه لکه ها را پاک کنیم؟

به گزارش وبلاگ شهبازی، برترین ترفندها برای پاک کردن سخت ترین لکه ها

لکه چای و لکه قهوه: هر دو از یک جنس هستند و پاک کردن شان هم به یک شیوه انجام می گردد. اول باید لباس را در محلولی از آب ولرم و نصف پیمانه پودر لباسشویی برای یک ساعت خیس کنید؛ لباس باید کاملاً داخل این محلول غوطه ور باشد. بعدازاین مدت می توانید لباس را از محلول خارج نموده، بچلانید تا آب اضافی اش گرفته گردد؛ درنهایت همراه با بقیه لباس ها در ماشین بشویید و در هوای آزاد خشک کنید.

چگونه لکه ها را پاک کنیم؟

لکه چربی : لباس را برای یک ساعت در محلولی از آب گرم و پودر لباسشویی خیس کنید. بعد از مدت ذکرشده، لباس را قدری بسایید تا لکه ها کاملاً از بین بروند. بعد می توانید آن را آب بکشید. برای پاک نموده لکه کره از لباس هم قبل از هرچیز باید اضافه کره را با یک چاقو یا قاشق از روی لباس بردارید. بعد مقداری مایع یا پودر لباسشویی در آب گرم حل نموده و محل لکه را با این محلول ماساژ دهید. لباس را با بالاترین درجه حرارت مجاز (طبق برچسب لباس) بشویید. البته اگر لباستان سفید است، می توانید نصف پیمانه سفیدنماینده هم به محلول آب داغ و شوینده اضافه کنید.

لکه های رومیزی های پارچه ای: رومیزی پارچه ای را در مخلوط آب و پودر لباسشویی غوطه ور کنید تا تمام آنزیم های سفیدنماینده، درخشان نماینده، از بین برنده های چربی و … به بافت پارچه نفوذ نموده و لکه ها را از بین تار و پودر آن خارج نمایند. بهتر است اول رومیزی را با توجه به برچسبش، در آب سرد خیس کنید. اگر بعد از نیم ساعت لکه هیچ تغییری ننموده بود، دوباره آن را در داغ ترین آب ممکن (با توجه به برچسب لباس) همراه با پودر لباسشویی برای نیم تا یک ساعت خیس کنید. بعد هم می توانید رومیزی را مثل همواره بشویید.

لکههای سفره های پلاستیکی : بهتر است به محض لک شدن این سفره ها، آن را با یاری یک پارچه نرم یا اسفنج، تمیز کنید. برای پاک کردن لکه غذا و … از سفره های پلاستیکی، می توانید از محلول مایع ظرفشویی و آب یاری بگیرید. هیچ وقت از سفیدنماینده ها یا شوینده هایی که ترکیبات سفیدنماینده دارند، برای شستن این سفره ها استفاده نکنید که باعث خشک شدن سفره و ترک خوردن آن می گردد. لکه های چربی سرسخت را هم به سادگی می توانید با الکل ایزوپروپیل از روی این سفره ها پاک کنید. اگر هم سفره تان کپک زد و قارچ گذاشت، آن را چند ساعت زیر نور آفتاب پهن کنید تا کپک های زنده از بین بروند. بعد می توانید سفره را با محلول مایع ظرفشویی و آب تمیز کنید. در نهایت هم یکپارچه را در سرکه فرو ببرید و زیر و روی سفره را با این پارچه تمیز نموده و بدون آبکشی در هوای آزاد خشکش کنید.

منبع: اُکالا

به "چگونه لکه ها را پاک کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه لکه ها را پاک کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید