چطور از بخارگر استفاده کنیم؟ ترفندها و روش های متفاوت

به گزارش وبلاگ شهبازی، بخارگر لباس راهی عالی برای از بین بردن چین و چروک لباس است. این وسیله ساده و کاربردی به شما یاری می نماید تا بدون هیچ دردسری لباس های تمیز و اتو کشیده داشته باشید. بخارگرها با گرما و بخار آب کار می نمایند. آب درون این دستگاه بخار می گردد و بعد به وسیله یک نازل به لباس می رسد. بخار آب الیاف پارچه را نرم می نماید و چین و چروک آن را از بین می برد. اگرچه بخارگر به مقدار اتوهای عادی مورد استفاده قرار نمی گیرد، راهی سریع و آسان برای از بین بردن چین و چروک انواع مختلف پارچه است. بعد از اینکه برترین اتو بخار ایستاده را انتخاب کردید، باید طرز استفاده از آن را بدانید. در این مقاله درباره طرز استفاده بخارگر، ترفندهای آن و کاربردهای دیگر این نوع اتو بخار شرح می دهیم.

چطور از بخارگر استفاده کنیم؟ ترفندها و روش های متفاوت

آیا بخارگر هر پارچه ای را اتو می نماید؟

قبل از اینکه طرز استفاده بخارگر را بدانید، باید نوع پارچه هایی که به وسیله این وسیله اتو می شوند را بشناسید. از جمله مهم ترین مزایای اتو بخار ایستاده یا همان بخارگر این است که برای رفع چین و چروک هر نوع پارچه حتی منسوجات ظریف مانند ابریشم به کار می رود.

بخار آب داغ الیاف پارچه را به شکل طبیعی خود بازمی گرداند. نازل بخارگر از سطح داغ و سوزان یک اتوی عادی بهتر عمل می نماید. بااین حال، بخار دادن پارچه هایی که از پوست حیوانات ساخته شده اند مانند چرم و جیر درست نیست. بخار آب چنین پارچه هایی را خراب می نماید و بهتر است که برای رفع چین و چروک این پارچه ها و لباس ها آن ها را به خشک شویی ببرید.

طرز استفاده بخارگر

طرز استفاده اتو بخار ایستاده بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مراحلی که شرح می دهیم را مو به مو اجرا کنید.

مرحله اول: مخزن بخارگر را پر کنید و آن را به برق بزنید

بهتر است برای به کار بردن بخارگر از آب جوشیده یا آب مقطر بهره ببرید. با وجود این، اگر چنین آب جوشیده سرد شده یا آب مقطر در دسترستان نیست، می توانید از آب لوله کشی هم بهره ببرید. مخزن بخارگر را از آب پر کنید. مطمئن شوید که درب مخزن به خوبی محکم شده است. سپس، آن را در جای خود قرار دهید. اگر از بخارگر عمودی استفاده می کنید، بهتر است که آب را مستقیما در مخزن بریزید.

مرحله دوم: لباس را روی چوب لباسی قرار دهید

رایج ترین روش در طرز استفاده بخارگر این است که لباس را به چوب لباسی آویزان کنید. بعضی از بخارگرهای ایستاده مجهز به آویز لباس هستند اما هنگام استفاده از بخارگر باید از چوب لباسی خود بهره ببرید.جایی را پیدا کنید که نزدیک به پریز برق باشد. لباس را به قلاب، چوب لباسی یا حتی میله پرده آویزان کنید.

مرحله سوم: انتهای لباس را در دست بگیرید

برای داشتن نتیجه ای حرفه ای، موقع استفاده از بخارگر لبه پایین لباس را در دست بگیرید و به آرامی پارچه لباس را بکشید. این کار باعث می گردد که چروک های سخت راحت تر از بین بروند.

مرحله چهارم: دهانه بخارگر را روی پارچه فشار دهید

دکمه بخار اتو بخار ایستاده را فشار دهید تا بخار آب آزاد گردد. بخارگرهای عمودی به طور مداوم بخار فراوری می نمایند. موقع آزاد شدن بخار از دهانه بخارگر، آن را در مقابل پارچه بگیرید و از بالا به پایین یا به طرفین حرکت دهید. مهم ترین نکته در این مرحله از طرز استفاده بخارگر این است که بخارگر را روی پارچه نگه دارید.

ترفندهای مهم استفاده از بخارگر

برای اینکه چین و چروک لباس ها را بهتر رفع کنید، باید تکنیک های این کار را بدانید. مهم ترین ترفندها برای صاف شدن لباس های به شدت چروک عبارت اند از:

  • سعی کنید لباس را از داخل اتو کنید. برای از بین بردن چین و چروک روی پیراهن های دکمه دار، بلوز، تی شرت و لباس هایی مانند آن بهتر است که آن ها را از داخل اتو کنید. بخار دادن لباس از داخل به شما این امکان را می دهد که حین استفاده از اتو بخار ایستاده، چین و چروک ها را بهتر ببینید.
  • برای اتو کردن یقه، سرآستین و سجاف ها از ابزارهای بخارگر بهره ببرید. ابزارهای بخارگر که در برابر حرارت ایمن هستند، می توانند هنگام بخار دادن جزئیات لباس از قبیل یقه، سرآستین و سجاف مؤثر باشند. دستکش محافظ حرارتی و کیسه های محافظ حرارت از جمله ابزارهای یک بخارگر هستند که به شما یاری می نمایند. این ابزارها را می توانید موقع بخار دادن لباس پشت پارچه آن نگه دارید تا چین و چروک ها بهتر رفع شوند.
  • سعی کنید از بخارگر به صورت افقی بهره ببرید. می توانید لباس های خود را به صورت افقی اتو کنید. روی یک میز یک حوله پهن کنید. سپس، لباس ها را روی آن قرار بدهید و آن ها را با استفاده از اتو بخار ایستاده اتو کنید. برای این کار می توانید از تخت خوابتان هم بهره ببرید. از این راه، بدون استفاده از میز اتو چین و چروک لباس هایی مانند شلوار را به راحتی از بین می برید.
  • اجازه بدهید تا لباس خشک گردد. بعد از بخار دادن، لباس شما برای چند دقیقه مرطوب خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است که لکه های آب کوچکی روی لباس ببینید. نگران نباشید، این اتفاق کاملا طبیعی است و لباس شما پس از چند دقیقه خشک می گردد. بهتر است پیش از پوشیدن لباس یا آویزان کردن آن در کمد، اجازه بدهید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه لباس به همان حالت باقی بماند. با این کار، به لباس زمان کافی برای خشک شدن می دهید.
  • بخارگر مناسب انتخاب کنید. مهم ترین نکته علاوه بر آنچه شرح دادیم، این است که بخارگری متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. در واقع، باید ابتدا تصمیم بگیرید که از بخارگر چگونه استفاده می کنید. آیا در پی اتو بخار ایستاده ای هستید که در اتاق شما باقی بماند یا بخارگری می خواهید که بتوانید آن را با خود به این طرف و آن طرف ببرید؟ حمل ونقل بعضی از انواع اتو بخار ایستاده راحت تر از سایرین است و بعضی از آن ها نسبت به بقیه فضای بیشتری اشغال می نمایند. از آن گذشته، بعضی از بخارگرها دستی هستند و بعضی دیگر امکان بخاردهی عمودی دارند.

روش های شگفت انگیز برای استفاده از بخارگر لباس

بخار آبی که از یک بخارگر خارج می گردد، تنها برای رفع کردن چین و چروک لباس ها مفید نیست. این بخار می تواند کثیفی و گرد و غبار را هم از بین ببرد. این بخارگر به ظاهر ساده به شما یاری می نماید تا در بسیاری از هزینه های خانه داری صرفه جویی کنید. در ادامه، 6 کاربرد بخارگر به جز اتو کردن لباس ها را می خوانید.

1. پاک کردن چربی های سخت

اگر بعد از آشپزی نمی توانید چربی های سخت تابه را از بین ببرید، از بخارگر بهره ببرید. طرز استفاده بخارگر برای از بین بردن چربی ظرف به این ترتیب است که باید آن را روی ناحیه چرب نگه دارید و منتظر بمانید تا چربی ها ذوب شوند. سپس، چربی را به راحتی پاک کنید.

2. ضدعفونی کردن کانتر آشپزخانه

آیا می دانید چه چیزی 99.9 درصد از میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد؟ بله، بخار آب داغ. در واقع، بخارگر لباس وسیله ای ساده و مؤثر برای تمیز کردن آشپزخانه و حمام است. با استفاده از این اتو بخار ایستاده می توانید کانتر را سریع و بدون مواد شیمیایی تمیز کنید.

3. یخ زدایی فریزر

احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده که بخواهید فریزر را تمیز کنید. در این صورت، باید ساعت ها منتظر بمانید تا یخ های فریزر آب شوند اما اگر عجله داشته باشید، یک بخارگر ساده به یاری شما می آید. باید ابتدا فریزر را از برق بکشید و بخارگر را برای مدتی بسیار کوتاه روبه روی یخ های آن نگه دارید.

4. خشک شویی در خانه

حقیقت این است که یک بخارگر لباس به شما این امکان را می دهد که مبلمان و لباس های خود را به برترین شکل ممکن تمیز کنید و نیازی به بیرون بردن آن ها از خانه نداشته باشید. در واقع، تمام ملافه ها و مبلمان خانه شما بهتر و راحت تر تمیز می شوند. بنابراین، برای یک مرتبه هم که شده از بخارگر بهره ببرید تا بدون هیچ دردسری پرده ها، ملافه ها و مبلمانی تمیز داشته باشید.

5. پاک کردن لکه های فرش

باور کنید یا نه، بخارگر لباس می تواند لکه های فرش شما را هم از بین ببرد. درست مثل یخ زدایی از فریزر یا تمیز کردن چربی ها، به راحتی نازل بخارگر را به سمت لکه ها بگیرید و منتظر باشید تا لکه ها نرم شوند. بعد از آن، می توانید لکه ها را به راحتی پاک کنید.

6. تمیز کردن خودرو

اگر خودرویی همواره پر از مسافر دارید، احتمالا درون کابین آن چند لکه و کثیفی وجود دارد که خودتان از آن ها خبر ندارید. بنابراین، بهتر است هوشمندانه عمل کنید و برای یک بار از بخارگر بهره ببرید. طرز استفاده بخارگر برای تمیز کردن خودرو هم بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که بخارگر را روی صندلی ها و کف پوش های داخل خودرو بگیرید تا لکه ها نرم شوند. سپس، لکه ها را به راحتی پاک کنید.

کلام آخر

در این مقاله، طرز استفاده بخارگر را خواندید. توجه به مراحل استفاده از اتو بخار ایستاده و ترفندهای مربوط به آن به شما یاری می نماید تا لباس ها و حتی خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید. آیا شما تا به حال تجربه استفاده از بخارگر یا اتو بخار ایستاده را داشته اید؟ به نظر شما برای استفاده بهینه از بخارگر علاوه بر آنچه شرح دادیم، چه ترفندهای دیگری وجود دارد؟ آیا شما از بخارگر برای موارد دیگر مثل تمیز کردن پرده ها یا مبلمان استفاده نموده اید؟ لطفا تجربیات تان در زمینه طرز استفاده بخارگر را برای ما و خوانندگان عزیز دیجی مگ بنویسید.

منبع: SteameryStockholm

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور از بخارگر استفاده کنیم؟ ترفندها و روش های متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از بخارگر استفاده کنیم؟ ترفندها و روش های متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید