وسعه اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور در فولادشهر اصفهان

به گزارش وبلاگ شهبازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان هم زمان با هفته میراث فرهنگی از بازسازی و توسعه ساختمان اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور در شهر فولادشهر اطلاع داد.

وسعه اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور در فولادشهر اصفهان

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، احمد فتحی امروز 3 خردادماه 99 با اعلام این مطلب گفت: اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور با نام موزه نسخ خطی پبدنی توسط یکی از دوستداران میراث فرهنگی در یک دهه گذشته در شهر جدیدالتاسیس فولادشهر و جنب کارخانه بزرگ ذوب آهن اصفهان بنا شد.

او اضافه کرد: این موزه حاوی آثار نفیسی از نسخ خطی و اسناد و مدارک تاریخی ایران و دنیا حداقل از هزار سال گذشته تا به امروز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان تأکید کرد: متأسفانه این مجموعه نفیس دارای ساختمان و تأسیسات چندان مناسبی به منظور نگهداری از این آثار نبود، لکن مالکان این مجموعه تمامی کوشش خود را در راستای نگهداری و معرفی این آثار طی این چند سال مبذول کردند.

او گفت: با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و شرکت عمران شهر جدید فولادشهر و به همت و کوشش مدیریت این موزه، زمینی در جنب ساختمان فعلی به منظور احداث موزه جدید نسخ خطی پبدنی فولاد شهر اختصاص یافت.

فتحی اضافه کرد: همزمان با هفته میراث فرهنگی سال جاری، با حمایت مسئولان محلی، طرح تأسیس موزه جدید در انجمن میراث فرهنگی فولادشهر مطرح و مقرر شد تا نهادهای مسئول شهر حمایت های لازم را در راستای بهسازی این گنجینه ارزشمند تاریخی در این شهر جدیدالتاسیس مبذول نمایند.

منبع: میراث آریا

به "وسعه اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور در فولادشهر اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسعه اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور در فولادشهر اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید