وزیر ارتباطات: رتبه سرعت اینترنت موبایل 20 پله و اینترنت ثابت 30 پله صعود می نماید

به گزارش وبلاگ شهبازی، وزیر ارتباطات وعده ارتقای 20 رتبه ای سرعت اینترنت موبایل و 30 پله ای اینترنت ثابت کشور در خاتمه دولت سیزدهم را داد. عیسی زارع پور دوباره تاکید نمود که سرعت اینترنت فعلی ایران شایسته مردم نیست و بر توسعه زیرساخت های کشور و فیبرنوری تاکید نمود.

وزیر ارتباطات: رتبه سرعت اینترنت موبایل 20 پله و اینترنت ثابت 30 پله صعود می نماید

وزیر ارتباطات که در برنامه تلویزیونی صف اول شرکت نموده بود؛ سرعت اینترنت را تابع عوامل متعددی دانست و گفت که در گذشته از بعضی عوامل غفلت شده که اکنون شاهد کندی و کاهش سرعت اینترنت هستیم. برای مثال، در گذشته تمرکز اصلی ترافیک مصرفی روی اینترنت موبایل بوده که اکنون روی اینترنت ثابت شده است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت

عیسی زارع پور به در جدیدترین گزارش موسسه اسپیدتست اشاره نمود و گفت:

در حالی که در شهریور 1400 میانگین سرعت اینترنت موبایل 21 مگابیت بود هم اکنون این سرعت به بیش از 26 مگابیت افزایش پیدا نموده و رتبه ایران به 71 در میان کشورهای جهان رسیده است. در همین حال در حوزه اینترنت ثابت میانگین سرعت در شهریور ماه 1400 حدود 9 مگابیت بود که هم اکنون به 10.4 مگابیت رسیده است و ایران رتبه 142 را در جهان دارد. این در حالی است که میانگین سرعت موبایل در جهان 30 مگابیت و در سرعت اینترنت ثابت 29 مگابیت است.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد تا سه سال دیگر، ایران در اینترنت ثابت جزو 50 کشور اول جهان خواهد بود:

در انتها دولت سیزدهم قول می دهیم که در اینترنت موبایل حداقل 20 پله و در اینترنت ثابت 30 پله رتبه ایران را ارتقا دهیم. امیدواریم در صورتی که پروژه اینترنت فیبر نوری اجرایی گردد ایران در حوزه اینترنت ثابت جزو 50 کشور اول باشد. در همین حال با راه اندازی 5G نیز تا سه سال آینده سرعت اینترنت موبایل هم افزایش می یابد.

در حالی زارع پور ابراز امیدواری نموده ایران در زمره 50 کشور اول جهان در سرعت اینترنت ثابت باشد که هم اکنون به گزارش رگولاتوری و در سال 1400، دارند. برترین کشورها از نظر سرعت اینترنت ثابت، میانگینی بالاتر از 200 مگابیت دارند.

توسعه فیبر نوری: نسخه شفابخش اینترنت ایران

وزیر ارتباطات در این برنامه گفت توسعه فیبر نوری در بسیاری از کشورها یک پروژه 8 ساله است ولی ما در دولت سیزدهم می خواهیم تا سال 1404 نزدیک به 20 میلیون پورت فیبر نوری برای منازل و کسب وکارها راه اندازی کنیم و برای این پروژه تمام حمایت های اقتصادی و قانونی را پیش بینی کردیم.

او اشاره نمود که به خاطر محدودیت های فرکانسی، نمی توان زیاد روی شبکه های موبایل مانور داد و وقتی ترافیک آن ها از حدی بیشتر می گردد؛ با افت سرعت روبرو می شوند ولی شبکه فیبر نوری این مشکل را ندارد و تمرکز دولت نیز توسعه شبکه فیبر نوری است و آن را یک نسخه شفابخش برای حل سرعت اینترنت می دانیم.

زارع پور درباره اخیر در کشور ژاپن هم گفت این تست آزمایشگاهی بوده و مشابه آن در کشورهای دیگر هم بارها تکرار شده است و این طور نیست که اکنون سرعت اینترنت کشور ژاپن یک پتابیت باشد. او گفت مردم ژاپن هم اکنون به اینترنت موبایل 200 مگابیتی دسترسی دارند که تقریبا 7 برابر سرعت اینترنت موبایل ایران است.

وزیر ارتباطات گفت ما در روز جهانی ارتباطات را تست کردیم!

به نظر شما، وعده های وزیر ارتباطات برای صعود 20 پله ای اینترنت موبایل و 30 پله ای اینترنت ثابت در ایران محقق خواهند شد؟

منبع: شبکه چی

به "وزیر ارتباطات: رتبه سرعت اینترنت موبایل 20 پله و اینترنت ثابت 30 پله صعود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: رتبه سرعت اینترنت موبایل 20 پله و اینترنت ثابت 30 پله صعود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید