محکومیت آمازون در برابر پیروزی عظیم مصرف کنندگان

به گزارش وبلاگ شهبازی، دادگاه تجدید نظر کالیفرنیا آمازون را مسئول محصولات فروشندگان شخص ثالث دانست.

محکومیت آمازون در برابر پیروزی عظیم مصرف کنندگان

به گزارش خبرنگار ، به نقل از ورج، گزارش ها حاکی از این است که دادگاه تجدیدنظر در کالیفرنیا حکم داد که آمازون می تواند در قبال محصولات فروخته شده به وسیله بازار به وسیله یک فروشنده شخص ثالث، مسئول شناخته گردد. این دومین پرونده اصلی در کالیفرنیا است که دادگاه تجدیدنظر موضع دیرینه آمازون که می گوید فقط یک واسطه بین خریداران و فروشندگان شخص ثالث بوده را رد نموده است. آمازون در مجموع از این فروشندگان به اسم بازار آمازون خود یاد می نماید حتی اگر بخشی جداگانه یا مجزا از وب سایت آمازون نباشد. محصولات فروشندگان شخص ثالث معمولاً در فهرست های آمازون ظاهر می شوند، با یک متن کوچک که نشان می دهد خود آمازون فروشنده واقعی نیست.

موضوع مورد بحث، درباره زنی بود که پس از خرید یک هاوربرد از یک تاجر شخص ثالث به وسیله آمازون در سال 2015، دچار سوختگی شد. آمازون استدلال کرد که این فقط بستر ارتباط مشتریان با فروشندگان است، اما دادگاه تجدید نظر دریافت که یک لینک مستقیم در زنجیره عمودی توزیع این شرکت وجود دارد.

کریستوفر دولان، وکیل مدعی پرونده هاوربرد، در بیانیه ای گفت که این حکم یک پیروزی عظیم برای مصرف کنندگان است. دولان در بیانیه ای گفت: آمازون نمی تواند با ادعای اینکه در بازاریابی، فروش و توزیع کالا دخیل نیست و فقط تبلیغ کننده است از مسئولیت محصولات معیوبی که به مصرف کنندگان می فروشد، فرار کند.

در ماه اوت گذشته، دادگاه تجدیدنظر منطقه چهارم کالیفرنیا حکم دادگاه بدوی سال 2019 را لغو کرد و ادعا های زنی را که می گوید در اثر آتش سوزی باتری معیوب دستگاهی که از فروشنده ای در آمازون خریده بود، دچار سوختگی درجه سه شده، تایید کرد.

آمازون فعلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی این شرکت گفت که سرمایه گذاری زیادی در بخش ایمنی و اصالت تمام محصولات ارائه شده در فروشگاه ما، از جمله بازبینی فعالانه فروشندگان و محصولات قبل از ذکر شدن در فهرست و نظارت مستمر بر فروشگاه، انجام می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "محکومیت آمازون در برابر پیروزی عظیم مصرف کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت آمازون در برابر پیروزی عظیم مصرف کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید