صندوق بین المللی پول درخواست وام کرونایی ونزوئلا را رد کرد

به گزارش وبلاگ شهبازی، سخنگوی صندوق بین المللی پول درخواست ونزوئلا را برای پنج میلیارد دلار وام اضطراری جهت مبارزه با ویروس کرونا رد کرد چون هیچ توافقی بین 189 عضو این صندوق در خصوص رهبر قانونی ونزوئلا وجود ندارد.

صندوق بین المللی پول درخواست وام کرونایی ونزوئلا را رد کرد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از یاهو نیوز، صندوق بین المللی پول به سرعت درخواست روز سه شنبه ونزوئلا را برای پنج میلیارد دلار وام اضطراری جهت مبارزه با ویروس کرونا رد کرد. شیوع این ویروس بیش از پیش به اقتصاد آسیب دیده این کشور ضربه زده است.

سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت نمی گردد با این درخواست موافقت کرد چون هیچ توافقی بین 189 عضو این صندوق در خصوص رهبر قانونی ونزوئلا وجود ندارد. نیکلاس مادورو یا خوان گوایدو که تحت حمایت آمریکا واقع شده است.

وی گفت: متاسفانه صندوق بین المللی پول در جایگاهی قرار ندارد که به این درخواست رسیدگی کند. این صندوق با کشورهایی کار می نماید که دولت آنها توسط جامعه بین الملل به رسمیت شناخته گردد و چنین شفافیتی در خصوص ونزوئلا وجود ندارد.

با وجود اینکه آمار ابتلا به ویروس کرونا در ونزوئلا محدود بوده و تنها 33 مورد گزارش شده است، آسیب مالی احتمالی ناشی از شیوع این ویروس بر کل 30 میلیون جمعیت این کشور تاثیر می گذارد.

صنعت نفت ونزوئلا حتی قبل از شیوع این ویروس فلج شده بود. تحریمهای شدیدی که سال گذشته توسط دولت ترامپ بر ونزوئلا اعمال شد، فراوری نفت این کشور را تقریباً نصف نموده و بحران بشر محبت آمیز در آن را وخیم تر نموده است. این شرایط باعث شده حدود 5 میلیون نفر از کشور فرار نمایند.

آمریکا که بزرگترین سهامدار صندوق بین المللی پول است و در تصمیمات آن حق وتو دارد، مانع یاری این صندوق به دولت مادورو شد.

76

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صندوق بین المللی پول درخواست وام کرونایی ونزوئلا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول درخواست وام کرونایی ونزوئلا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید