صعود عابدینی به جمع 14 نفر برتر دنیا، پاکدامن هم در موقعیت المپیک نهاده شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام دنیای کلاس آ ایتالیا در حالی به خاتمه رسید که مجتبی عابدینی پیروز به صعود به جمع 14 بازیکن برتر دنیا شد و پاکدامن هم در موقعیت المپیکی شدن نهاده شد.

صعود عابدینی به جمع 14 نفر برتر دنیا، پاکدامن هم در موقعیت المپیک نهاده شد

به گزارش وبلاگ شهبازی و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن دو شمشیرباز اعزامی ایران به جام جهانی کلاس آ ایتالیا بودند که از روز آدینه دیدارهای انفرادی خود در این رقابت ها را شروع کردند.

در این بخش از مسابقات که با حضور 191 بازیکن در پادووا انجام شد، مجتبی عابدینی پیروز به کسب صندلی ششم شد. این شمشیرباز با قرعه استراحت در مرحله مقدماتی روبرو شد و به طور مستقیم به جدول 64 نفره صعود کرد. این ملی پوش شمشیربازی اسله سابر در این مرحله با شکست 15 بر 11 داریو وایر از ایتالیا به جدول 32 نفره صعود کرد. وی سپس ساندرو بازادزه از گرجستان را شکست داد و به جمع 16 بازیکن برتر این مسابقات راه یافت. عابدینی در این مرحله مقابل نماینده کشور رومانی به رجحان 15 بر 12 دست یافت و به جمع هشت بازیکن برتر صعود کرد اما در این مرحله مقابل آلمونتانو ایتالیایی که قهرمانی جهان و المپیک را در اختیار دارد، با نتیجه 15 بر 14 بازنده شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

پاکدامن هم پس از صعود از مرحله مقدماتی حریفی از مکزیک را در جدول 128 نفره برد اما در جدول 96 نفره برابر نماینده روسیه 15 بر 11 باخت و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

پاکدامن از حضور در این مسابقات صاحب یک امتیاز المپیکی شد ضمن اینکه در رده بندی نهایی نیز صندلی 81 را به خود اختصاص داد.

در خاتمه دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا و براساس نتایج این رقابت ها، رنکینگ جدید فدراسیون جهانی منتشر شد. بر اساس این رنکینگ مجتبی عابدینی در رده 12 جهان ایستاد. بدین ترتیب وی با حضور د جمع 14 بازیکن برتر جهان موقعیت خود را برای کسب سهمیه به وسیله رنکینگ نهایی کرد ضمن اینکه باعث تقویت شانس المپیکی شدن علی پاکدامن هم شد. پاکدامن در رده بندی جدید جهانی صاحب رده 29 شده و با فاصله زیادی نسبت به دیگر رقیبان آسیایی خود، بهترین بازیکن قاره در رنکینگ به حساب می آید که می تواند سهمیه المپیک بگیرد.

منبع: تسنیم

به "صعود عابدینی به جمع 14 نفر برتر دنیا، پاکدامن هم در موقعیت المپیک نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود عابدینی به جمع 14 نفر برتر دنیا، پاکدامن هم در موقعیت المپیک نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید