سلطان عروسک های پارچه ای

به گزارش وبلاگ شهبازی، تای وارنر (ty warner) میلیاردری است که شرکتش به ساختن عروسک هایی با نام بینی بیبی (beanie babies) شهرت دارد. تای وارنر در سال 2010 با ثروت 2/9 میلیارد دلار در رده سیصد و چهل و دوم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز نهاده شد.

سلطان عروسک های پارچه ای

تای وارنر رییس، مدیرعامل و تنها مالک و موسس شرکت تای است. این شرکت فراوریکننده و توزیع کننده اسباب بازی های بینی بیبی، بینی بیبی 0/2، تای گرل، پلافی، لیل وان، بینی بو و دیگر اسباب بازی ها است.

تای وارنر در سوم سپتامبر سال 1944 در آمریکا به جهان آمد. پدر تای یک فروشنده عروسک بود. او در کالج کالامازو در میشیگان تحصیل کرد، ولی بعد از یک سال تحصیل خود را رها کرد و به هالیوود رفت تا بازیگر گردد.

وارنر به عنوان یک بازیگر موفقیت ناچیزی کسب کرد و به همین دلیل به شیکاگو بازگشت. او در آنجا برای یک شرکت فراوری عروسک های پارچه ای به نام داکین مشغول به کار شد. او بعد از دو دهه کار در شرکت داکین و همچنین پس از یک استراحت طولانی در ایتالیا مجددا به شیکاگو بازگشت.

تای وارنر در سال 1986 خانه اش را از رهن درآورد و تمام دارایی و پس انداز زندگی اش را برای تاسیس شرکت تای سرمایه گذاری کرد. عروسک های شرکت او هر کدام اندازه، رنگ و نام مخصوص به خود را داشتند.

شرکت تای وارنر در شروع محصولات خود را به خرده فروش قدیمی ای که با آن کار می کرد شرکت دانکین، می فروخت. شرکت تای در سال 1993 عروسک های بینی بیبی را به بازار فرستاد.

این عروسک ها خرس های اسباب بازی پارچه ای بسیار دوست داشتنی بودند که بسیار مورد توجه قرار گرفتند. گفته می گردد در دورانی که بازار بینی بیبی ها داغ بود، شرکت تای در یک سال بیش از 700 میلیون دلار درآمد به دست آورده بود. تای وارنر همچنین در سال 2007 به وسیله شرکت خود عروسک های تای گرل را برای دختر بچه ها به بازار معرفی کرد.

شرکت تای به طور همزمان وارد جهانی مجازی شد تا بتواند با رقبای سرسخت خود همچون شرکت سرگرمی MGA رقابت کند.

تای وارنر در کنار کار فراوری اسباب بازی سرمایه گذاری های عمده ای روی هتل ها، املاک و زمین های گلف انجام داده است.

هتل ها و اقامتگاه های تای وارنر شامل هتل چهارفصل در نیویورک، زمین گلف سندپایپر، اقامتگاه چهارفصل در سانتا باربارار در کالیفرنیا، مرتع سان یسیدرو در مونتتیکو، اقامتگاه کنا ویلج در هاوایی، باشگاه مونتتیکو کانتر و اقامتگاه لاس ونتاناس آل پارایزو در لوس کابوس در مکزیک، اقامتگاه ساحلی میرمار و زمین گلف رانچو سان مارکوس می گردد.

تای وارنر همچنین به عنوان فردی خیر شهرت دارد که بیش از 6 میلیون دلار را برای یاری به بچه ها مستضعف در لاس وگاساهدا نموده است. او همچنین بیش از یک و نیم میلیون عروسک بینی بیبی را به بچه ها عراقی اهدا نموده است. البته آمار فعالیت های خیریه تای وارنر به این دو مورد خلاصه نمی گردد و شامل موارد متعدد دیگری نیز می گردد.

تای وارنر در حال حاضر مجرد است و در شیکاگو در ایالت ایلینویز سکونت دارد.

منبع: جهانی اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "سلطان عروسک های پارچه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان عروسک های پارچه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید