رسولی: هزینه نگهداشت پایتخت هر ماه 1100 میلیارد تومان است

به گزارش وبلاگ شهبازی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هزینه های نگهداشت پایتخت هر ماه 1100 میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج دارد، گفت: تسریع در اصلاح ساختار شهرداری ضرورت دارد.

رسولی: هزینه نگهداشت پایتخت هر ماه 1100 میلیارد تومان است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ شهبازی، حسن رسولی در دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران درباره بیماری کرونا و شیوع آن در پایتخت گفت: برخلاف آنچه بار ها از سوی بعضی از مقامات ارشد کشور بیان شده، مبنی بر اینکه به زودی مصیبت کرونا به خاتمه می رسد، ولی به نظرم نیمه اول سال جاری دوره بحران کرونا است.

وی اضافه نمود: مدیریت شهری تهران از ابتدا در مرکز مقابله با کرونا بوده و باید برای گذر کم آسیب از این شرایط خود را مسئولانه و با ابتکار عمل تجهیز کنیم و شرایطی را فراهم سازیم که بحران کرونا با این ابتکار عمل به صورت کم هزینه سپری گردد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نقش ما در مدیریت بحران امدادی است، اما در تامین خدمات شهری و اداره شهر وظیفه منحصر به فرد و قانونی داریم. در این راستا اعمال مدیریت به ویژه در بخش تامین و تخصیص مالی درآمد و هزینه های جاری اهمیت ویژه ای دارد.

رسولی با اشاره به اینکه تحقق درآمد های نقدی و غیرنقدی بودجه سال 98 بدون احتساب متمم تقریبا 95 درصد است گفت: عدم قطعیت اوضاع جاری شرایطی را ایجاد می نماید و ما شاهد این موضوع خواهیم بود که تا سه برابر عدم تحقق درآمدی حداقل در 6 ماهه اول سال جاری خواهیم داشت؛ و این سیر نزولی در حالی ادامه می یابد که هزینه اداره شهر حداقل تحت تاثیر تورم حدود 40 درصد بیشتر می گردد.

وی بیان داشت شهرداری برخلاف سایر دستگاه های اجرایی با اتکا به مدل اقتصاد بنگاهی امرار معاش می نماید و هیچ مساعدت مالی از سوی منابع مالی عمومی و دولتی متوجه بلدیه نیست.

این عضو شورای شهر تهران تاکید نمود: واقع گرایی حوزه مدیریت شهری در پایتخت و انتخاب و اعمال سیاست ریاضت مالی و کاستن از هزینه های غیرقابل اجتناب ضرورت دارد همچنین باید بیان صریح و دقیق تنگنا ها و محدودیت ها اعلام گردد.

رسولی اعلام نمود: اقدام شهردار به مطالبه و وصول شهرداری از انتظارات صد هزار میلیاردی مصوب مدیریت بحران کرونا و رایزنی گزارش دهی کارآمدی شهرداری با رئیس قوه قضائیه و تقاضا از ایشان جهت یاری به حل معضل 17 هزار حکم صادره ضرورت دارد.

وی گفت: ورود شجاعانه شهردار به موضوع پروژه های مشارکتی و اقدام به مولد سازی دارایی های راکد شهرداری همچنین زمینه سازی انتشار اوراق مشارکت شهری دوره کرونا و کوچک سازی حد و اندازه شهرداری همچنین تسریع در اصلاح ساختار باید مدنظر باشد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طی روز های اخیر کمیسیون برنامه و بودجه در شورا با حناچی جهت برون رفت از شرایط پیش آمده برنامه هایی را داشته است، گفت: نباید فراموش کنیم که فقط برای تامین هزینه های ضروری نگهداشت شهر ماهیانه هزار و صد میلیارد تومان منابع مالی مورد احتیاج است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رسولی: هزینه نگهداشت پایتخت هر ماه 1100 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسولی: هزینه نگهداشت پایتخت هر ماه 1100 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید