دیدنی هایی از سنت پترزبورگ

به گزارش وبلاگ شهبازی، آشنایی با دو جاذبه سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ در کشور روسیه را می توان شهری شگفت انگیز دانست که حکایات و داستان های زیادی در سینه دارد. محوطه های تاریخی و آثار مدرن شهری دو روی سکه از واقعیات این شهر هستند که در دسترس گردشگران قرار داشته و سیستم حمل و نقل عمومی بسیار آسان و مناسب، بازدید از آن ها را بدون خستگی برای هر علاقه مندی، ممکن می نماید. خبرنگاران در اینجا نگاهی دارد به دو جاذبه گردشگری سنت پترزبورگ:

دیدنی هایی از سنت پترزبورگ

منطقه ها مجاور میدان کاخ ها (Dvortsovaya Ploshchad)

منطقه (Dvortsovaya Ploshchad) در حقیقت قلب اشرافی شهر و مرکز تاریخی مدیریت و حکومت سن پترزبورگ محسوب می گردد که با نام میدان کاخ ها معروفیت دارد. این بخش را می توان مرکز شهر دانست که با دارا بودن ساختمان های زیبا و ساخته شده به سبک نیو کلاسیک در دوران مختلف تاریخی، مجموعه ای یک پارچه و زیبا خلق نموده اند. کاخ زمستانی، یک محوطه زیبا و دارای ساختاری فریبنده است که در حاشیه رود نوا (Neva river) ساخته شده و از سال 1700 میلادی به بعد اقامتگاه اصلی بعضی از ملکه ها و تزارهای روسیه از قبیل کاترین کبیر بود. امروزه موزه ایالتی ارمیتاژ (The State Hermitage Museum)، بزرگ ترین موزه روسیه و یکی پر آوازه ترین موزه های دنیا در این کاخ واقع شده است. این میدان گزینه خوبی برای آغاز بازدید شما از سن پترزبورگ محسوب می گردد. در مرکز آن مجسمه آلسکاندر اول با 155 فوت ارتفاع قرار داشته و از سال 1834 میلادی تا کنون به عنوان یکی از جاذبه های مهم شهر محسوب می گردد. این میدان شاهد رویدادهای مهمی در تاریخ روسیه بوده که از آن جمله می توان به ماجرای یکشنبه خونین اشاره نمود که منجر به انقلاب سال 1905 شده و توضیح آن در این محل با جزئیات به شما نمایش داده می گردد، کمی آن سوتر کلیسای جامع سنت ایساک (Saint Isaacs Cathedral) با ساختمان غول پیکر خود قرار داشته و با کمی پیاده روی در حاشیه رودخانه می توانید به یکی دیگر از جاذبه های مجاور این منطقه یعنی (Nevsky Prospect) برسید.

جزیره واسیلوسکی (Vasilyevsky Island)

مجموعه ای از جاذبه های مختلف و ابنیه متعدد تاریخی در حاشیه شرقی جزیره واسیلوسکی وجود دارند که در روزگار پطر کبیر نقش مهمی در اداره حکومت و ساختار سیاسی روسیه داشتند اما رفته رفته اهمیت خود را از دست داده و امروزه در این محل خانه های مسکونی در پلانی هندسی و کوچه های دارای مراکز خرید متعددی وجود دارد.

در ضلع غربی این جزیره، موزه هنرهای معاصر ارارتا (Erarta Museum of Contemporary Art) واقع شده است که قطعا یکی از مهمترین دیدنی های جزیره به شمار می رود. منظره جزیره واسیلوسکی بسیار زیبا بوده و دو رود مالایا نوا (Malaya Neva) و بولشایا نوا (Bolshaya Neva) در شمال شرقی و جنوب آن جریان داشته و در سمت غرب ان نیز خلیج زیبای فنلاند (Gulf of Finland) واقع شده است. از این محل نمای کاخ زمستانی بسیار دیدنی بوده و پل های بلاگووشچنسکی (Blagoveshchensky) و کاخ (Palace)، بخش های جنوبی جزیره را به سن پترزبورگ متصل می نمایند. در این محل می توانید به خانه شخصیت مشهور ادبیات دنیا یعنی پوشکین رفته و از دفتر سرافی قدیمی، موزه جانورشناسی و موزه علمی (Kunstkamera) بازدید کنید. در این جهت بعلاوه کاخ تاریخی مشهور منشیکوف (Menshikov) نیز واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "دیدنی هایی از سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی هایی از سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید