داروی هپاتیت به درمان کرونا یاری می نماید

به گزارش وبلاگ شهبازی، محققان با اجرای شبیه سازی های رایانه ای دریافتند که چندین داروی هپاتیت، توانایی سرکوب ویروس کرونا را دارند.

داروی هپاتیت به درمان کرونا یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ شهبازی به نقل از دویچه وله، محققان آلمانی با اجرای شبیه سازی های رایانه ای، داروهای موجود برای مقابله با ویروس کرونا را شناسایی کردند.

پژوهشگران دانشگاه ماینز در این پروژه دریافتند، داروهای مورد استفاده در درمان هپاتیت C نیز ممکن است به درمان کرونا یاری کند.

چندین دارویی که برای درمان عفونت ویروسی هپاتیت C تأیید شده اند، به عنوان کاندیداهای بالقوه علیه COVID-19 شناخته شده اند.

این نتیجه تحقیقاتی است که براساس محاسبات گسترده با استفاده از ابر رایانه MOGON II در دانشگاه ماینز جوهانس گوتنبرگ (JGU) صورت گرفته است.

همانطور که محققان JGU در مقاله خود که اخیراً در وب سایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر شده است شرح دادند، فهرست حدود 42 هزار ماده متفاوت را که به پروتئین های کووید- 19 متصل می شوند و نفوذ ویروس را در بدن انسان سرکوب می نمایند، وجود دارد.

محقق این پژوهش می گوید: این یک خبر خارق العاده است که ما تعدادی داروی مورد تأیید هپاتیت C را به عنوان کاندیداهای امیدوارنماینده برای درمان ویروس کرونا پیدا کردیم.

محققان با استفاده از ابر رایانه MOGON II، طی دو ماه بیش از 30 میلیارد محاسبه واحد انجام دادند و دریافتند که ترکیبات موجود در چهار داروی هپاتیت simeprevir ، paritaprevir ، grazoprevir و velpatasvir ممکن است قادر به جلوگیری از عفونت کرونا باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "داروی هپاتیت به درمان کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی هپاتیت به درمان کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید