خبرنگاران معاون وزیر: تولید سبزی و صیفی در دولت دوازدهم سه برابر شده است

به گزارش وبلاگ شهبازی، تهران- خبرنگاران- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که توسعه گلخانه از محوری ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی است گفت: تولید سبزی و صیفی در دولت دوازدهم سه برابر شده است.

خبرنگاران معاون وزیر: تولید سبزی و صیفی در دولت دوازدهم سه برابر شده است

محمدمهدی برومندی روز یکشنبه در آئین افتتاح نخستن گلخانه تولید پایه گل رز که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهوری برگزار گشت گفت: در سال 92 حداکثر 1.4 میلیون تن سبزی و صیفی و یک و نیم میلیون تن شاخه گل تولید شد که این میزان در سال 99 به 2.8 میلیون تن محصولات کشاورزی و 3 میلیون تن شاخه گل رسیده است.

وی گفت: تا پایان دولت دوازدهم به تولید 3.5 میلیون تن محصول کشاورزی و 4.2 میلیارد شاخه گل دست خواهیم یافت.

وی گفت: کشت گلخانه ای اثربخشی و اهمیت بسیار بالایی برای کشور دارد و با اجرای طرح های گلخانه ای بهره وری آب و میزان تولید در واحد سطح بیش از 10 برابر افزایش می یابد.

برومندی افزود: در سال گذشته و در شرایط سخت اقتصادی با وجود تحریم های ظالمانه و کمبود شدید منابع اعتباری، با صادرات 800 هزار تن محصولات کشاورزی 500 میلیون دلار و با صادرات گل های تزئینی 35 میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح نخستین گلخانه تولید پایه گل در پیشوا گفت: این پروژه توسط شرکت پایاورد آسا بین الملل با مدرن ترین فناوری تولید و تکثیر پایه گل رز ایجاد شده است و با اجرای آن از وابستگی 240 میلیون یورو در هر هکتار به خارج از کشور بی نیاز شده و حدود 3 میلیون شاخه گل صادرات خواهیم داشت.

وی شرح داد: ایران در زمینه فناوری ایجاد این گلخانه مدرن به خارج از کشور وابسته بود که امروز علاوه بر خودکفایی توان انتقال تکنولوژی احداث گلحانه های مدرن پایه گل به سایر کشورها را داریم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر: تولید سبزی و صیفی در دولت دوازدهم سه برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر: تولید سبزی و صیفی در دولت دوازدهم سه برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید