تصویب 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی

به گزارش وبلاگ شهبازی، خبرنگاران/مرکزی معاون هماهنگی امور مالی استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد پیروز استان در جذب سرمایه گذار گفت: در امسال 5 طرح به ارزش 1.5 میلیارد دلار در استان به تصویب رسید.

تصویب 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی

سعید فرخی امروز یکشنبه 27 بهمن ماه در جلسه آنالیز مسائل سرمایه گذاران نیروگاه های خورشیدی در سطح استان مرکزی با بیان اینکه ضروری است گزارشی از شرایط پروژه های در دست اجرا در کشور در اختیار داشته باشیم، اظهار کرد: بیش از سه میلیارد و 14 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تا به امروز در استان مرکزی تصویب شده است که نشانگر پویایی حوزه اقتصادی است.

وی توضیح داد: براساس آمار مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی، از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز معادل 3 میلیارد و 14 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی مصوب شده که تا به امروز حدود 304 میلیون دلار به استان وارد شده است.

فرخی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری در قالب 56 طرح اقتصادی در شهرک ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی تصویب و بعضی نیز اجرایی شده است، گفت: سرمایه گذاری خارجی وارد شده به استان مرکزی در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان توزیع شده و بخش عمده آن در حوزه های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات جذب شده است.

وی با اشاره به وجود 28 نیروگاه برق خورشیدی در استان با توان فراوری 232 مگاوات برق، گفت: بیشترین متقاضی احداث این نیروگاه ها در شهرستان خمین است که می تواند به ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی این شهرستان یاری کند. البته یکی از عمده ترین مسائل این نیروگاه ها تامین اقتصادی است که می توان از ظرفیت استان و صندوق توسعه ملی در این راستا استفاده کرد.

معاون استاندار اعلام کرد: در سه سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده که افزایش بیش از 200 درصدی در این حوزه را به دنبال داشته و به لحاظ حجم و تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی با دوره های گذشته قابل مقایسه نیست.

فرخی با اشاره به اینکه استان مرکزی سال جاری میزبان پنج طرح سرمایه گذاری خارجی جدید به ارزش یک میلیارد و 530 میلیون دلار در زمینه های مختلف اقتصادی است که به تصویب رسیده، اضافه نمود: عملکرد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مطلوب است و با توجه به فرایند فعلی شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان در زمره پیروز ترین استان های کشور در جلب و جذب سرمایه گذاری هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویب 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید