تاد هاوارد: موتور بازی سازی بتسدا تغییرات زیادی به خود دیده است

به گزارش وبلاگ شهبازی، یکی از نقدها مهمی که در این نسل به بازی های بتسدا وارد شده و هواداران را رنجانده بود، استفاده از موتور بازی سازی قدیمی این استودیو در بازی هایی نظیر فال اوت 4 یا فال اوت 76 بود. قدیمی بودن و ضعف عظیم موتور بازی سازی بتسدا در فال اوت 76 بیش از همواره نمایان شد. اکنون تاد هاوارد تأکید نموده که برای بازی های آینده استودیو همچون استارفیلد و الدر اسکرولز 6 از موتور بازی سازی جدید این استودیو بهره خواهند برد.

تاد هاوارد: موتور بازی سازی بتسدا تغییرات زیادی به خود دیده است

طبق گفته او، موتور بازی سازی جدید آن ها به شکل مشخصی نسبت به موتور قبلی بهتر خواهد بود. تاد هاوارد در جریان گفتگوی جدید خود اعلام نموده که این احتمالا عظیمترین تغییر و بازنگری موتور بازی سازی بتسدا در تاریخ استودیو بوده است. بر اساس سخنان او، این تغییرات موتور بازی سازی جدید آن ها حتی شاید عظیمتر و قابل لمس تر از تغییری بوده که آن ها در دوره گذر از مورویند (Morrowind) به آبلیویون (Oblivion) تجربه نموده اند. هاوارد اشاره می نماید که بتسدا برای چنین کاری گروه عظیمی را برای توسعه و کار روی این موتور قرار داده است. به گفته او، این تعداد بیش از همواره بوده و حتی می توان آن را پنج برابر دانست.

انجین جدید بتسدا، ویژگی های آشنایی همچون پشتیبانی از مادها و رویکرد کلی و مناسب برای خلق دنیا های عظیم و باز که هواداران با آن ها آشنا هستند، حفظ خواهد نمود اما هواداران می توانند در انتظار تغییرات عظیم و ویژگی های جدیدی هم باشند. از رندرینگ تا انیمیشن ها و بسیاری از جزئیات دیگر در این موتور بازی سازی جدید تغییرات اساسی به خود دیده اند. هاوارد درباره این موضوع می گوید: کار روی آن بیش از اندازه ای که دوست داشتیم، طول کشیده است اما قرار است روی همه چیز در استارفیلد و الدر اسکرولز 6 تأثیر بگذارد. وقتی مردم نتایج آن را ببینند، آن ها هم به اندازه ما از چیزی که روی صحنه می بینند و کاری که ما می توانیم با آن انجام دهیم، شادمان خواهند شد

هاوارد اعلام نموده که آن ها علاقه دارند در وضعیتی مشابه فال اوت 4 که در ماه ژوئن 2015 در E3 معرفی و در ماه نوامبر همان سال عرضه شد، اثری را معرفی نمایند و چند ماه بعد آن را منتشر نمایند؛ اما در حال حاضر برنامه دقیق و قطعی برای زمان عرضه دو بازی استارفیلد و الدر اسکرولز 6 وجود ندارد و او نمی تواند درباره زمان عرضه این بازی ها چیزی بگوید. هاوارد اشاره می نماید شیوه ی معرفی و عرضه فال اوت 4 را دوست دارد چراکه باعث می گردد هیجان مخاطب حفظ و در طولانی مدت خسته نگردد. همچنین او می گوید: فاصله زیاد میان معرفی و عرضه بازی، موجب می گردد تا فرایند ای از زمان ساخت بازی درگیر آماده کردن تریلر یا دموهایی برای بازی گردد و همین طور این چالش را برای تیم ایجاد می نماید که هر تریلر باید بهتر از قبلی باشد. من ترجیح می دهم که تمام تمرکز را روی بازی بگذاریم و یک دمو یا تریلر عظیم هم آماده کنیم.

دو بازی Starfield و The Elder Scrolls VI در E3 2018 با یک تیزر بسیار کوتاه معرفی شدند اما از آن پس هیچ نمایش یا خبر خاصی از آن ها منتشر نشده است. احتمالا دلیل آن چیزی باشد که اکنون از تاد هاوارد شنیده ایم. به نظر می رسد که آن ها در حال حاضر به شدت مشغول کار روی این دو بازی هستند و تا زمانی که اطمینان پیدا ننمایند و نزدیک به زمان عرضه نشوند احتمالا خبر یا نمایش عظیمی از آن بازی ها مشاهده نخواهیم کرد. به خصوص بعد از شکست و عملکرد بسیار بد فال اوت 76، اکنون بتسدا می خواهد ابتدا با عرضه بازی جدیدش یعنی استارفیلد و سپس انتشار نسخه ششم سری پرطرفدار الدر اسکرولز، دوباره به اوج خود بازگردد.

این روزها بتسدا تیتر بسیاری از خبرها را به خود اختصاص داده است. پس از اینکه مایکروسافت با قیمت 7.5 میلیارد دلار شرکت زنی مکس و زیرمجموعه هایش از جمله بتسدا را تصاحب کرد، بسیاری در پی این سؤال بودند که آیا بازی های عظیم بعدی بتسدا یعنی استارفیلد و الدر اسکرولز 6 انحصاری مایکروسافت خواهند بود یا خیر. تا به امروز پاسخی قطعی داده نشده و البته اسپنسر هم در گفته های خود اعلام نموده که هنوز نمی تواند با جزئیات کامل از این قضیه صحبت کند اما این را می دانیم که بازی های آینده بتسدا قطعا برای کنسول های ایکس باکس و رایانه های شخصی عرضه خواهند شد و همین طور در روز عرضه هم در سرویس گیم پس شاهد آن ها خواهیم بود.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاد هاوارد: موتور بازی سازی بتسدا تغییرات زیادی به خود دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاد هاوارد: موتور بازی سازی بتسدا تغییرات زیادی به خود دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید