بزرگداشت روز جهانی نور در موزه ملی علوم و فناوری

به گزارش وبلاگ شهبازی، تهران- خبرنگاران- معاون پژوهشی پژوهش و فناوری موزه ملی علوم و فناوری گفت: این موزه فردا 26 اردیبهشت همزمان با روز جهانی نور ویژه مراسمی به همین مناسبت برگزار می نماید.

بزرگداشت روز جهانی نور در موزه ملی علوم و فناوری

سیامک خادمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی وبلاگ شهبازی گفت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سال 2015 را به مناسبت هزارمین سال تالیف کتاب المناظر توسط ابن هیثم دانشمند ایرانی اسلامی به عنوان سال جهانی نور انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت در سال 2015 مراسم متعددی برای معرفی ابن هیثم، کارهایی که انجام داده و سهمی که در توسعه علم اپتیک یا نور داشت، برگزار گردید.

خادمی اعلام نمود: پس از این رویداد، یونسکو روز 16 ماه مه را به عنوان روز بین المللی نور (International Day of Light) نام گذاری کردند که هدف از آن تاکید بر اهمیت نقش نور و فناوری های نورپایه در پیشبرد علوم، فرهنگ، هنر، آموزش، انرژی های پاک، بهداشت و توسعه پایدار عنوان شده است.

معاون پژوهشی پژوهش و فناوری موزه ملی علوم و فناوری گفت: به همین مناسبت قرار است در این روز یا روزهای نزدیک به آن، برنامه هایی برای نمایش توانمندی ها و اهمیت نور در زندگی بشر به صورت هماهنگ در سراسر جهان برگزار گردد.

خادمی ادامه داد: موزه ملی علوم و فناوری به مناسبت روز جهانی نور که سال جاری روز پنجشنبه 26 اردیبهشت است، برنامه هایی ویژه ای را برای شناخت نور و کاربردهای نور در زندگی و نشان دادن نقش دانشمندان ایرانی اسلامی در توسعه دانش نور برگزار می نماید.

وی بیان داشت: در این رویداد با ارائه چند سخنرانی در حوزه های مختلف نور کوشش می کنیم با مخاطبان ارتباط برقرار نموده و نشان دهیم که چگونه این دانش توسط دانشمندان ایرانی توسعه پیدا نموده و دیگر اینکه امروزه نور چه کاربردهایی دارد.

در این مراسم از ساعت 18 تا 20 پنجشنبه 26 اردیبهشت، سه سخنرانی در زمینه نقش ابن هیثم در توسعه علم و فناوری، نقش نور در معماری ایرانی و اسلامی و نقش نور در علوم پزشکی ارائه خواهد شد.

علمی**2038** 1055

منبع: ایرنا

به "بزرگداشت روز جهانی نور در موزه ملی علوم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت روز جهانی نور در موزه ملی علوم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید