برگزاری اولین جشنواره عسل در چایپاره

به گزارش وبلاگ شهبازی، اولین دوره جشنواره عسل در تفرجگاه شیخ بلاغی روستای چورس شهرستان چایپاره در حال برگزاری است.

برگزاری اولین جشنواره عسل در چایپاره

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از روابط عمومی اداره کل میرا ث فرهنگی استان آذربایجان غربی، اولین دوره جشنواره عسل از تاریخ 2 شهریورماه امسال در تفرجگاه شیخ بلاغی روستای چورس شهرستان چایپاره در حال برگزاری است.

غلام شیرزاده رئیس میراث فرهنگی شهرستان چایپاره گفت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره عسل معرفی عسل فراوریی چایپاره و ظرفیت های موجود این شهرستان است.

او اضافه نمود: در حاشیه این جشنواره نشست تخصصی آنالیز مسائل و مسائل زنبورداران منطقه با حضور کارشناسان این حوزه در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

شیرزاده در ادامه سخنان خود بابیان این که شهرستان چایپاره ازنظر فراوری عسل و همچنین تعداد کلنی های زنبورعسل در سطح استان مقام سوم را دارا است، توضیح داد: عسل فراوریی این شهرستان به جهت مرغوبیت و کیفیت بالا موردتوجه بازار مصرف در داخل کشور و همچنین کشورهای همسایه واقع شده است. در این میان، روستای تاریخی چورس با توجه به طبیعت زیبا و همچنین موقعیت کوهستانی آن موردتوجه زنبورداران واقع شده است و بخش عمده ای از مردم روستای چورس از دیرباز به حرفه زنبورداری و فراوری عسل مشغول هستند.

محمدی ایروان لو فرماندار شهرستان چایپاره نیز در این مراسم بر لزوم برگزاری منظم و سالانه جشنواره عسل در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: برگزاری منظم این جشنواره قدم مهمی برای حمایت از فراوریات بومی منطقه و افزایش سطح اشتغال است.

او اعلام نمود که پیگیری و حل مسائل و مسائل زنبورداران شهرستان و همچنین بهبود شرایط کاری قشر زنبورداران موردتوجه فرماندار چایپاره نهاده شد.

ارائه فراوریات صنایع دستی چایپاره، معرفی و ارائه فراوریات عسل زنبورداران سطح شهرستان، برگزاری موسیقی محلی (عاشیق)، نمایش تئاتر و اجرای موسیقی شاد از دیگر برنامه های اجراشده در این مراسم است.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری اولین جشنواره عسل در چایپاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین جشنواره عسل در چایپاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید