این خوراکی ها شما را از ابتلا به آلزایمر دور نگه می دارد

به گزارش وبلاگ شهبازی، یکی از امراض شایع در شهرهای بزرگ بیماری های ذهنی و مغزی ناشی از آلودگی هوا در آنهاست. آلزایمر هم یکی از اسامی مهلک این گروه از بیماری هاست که تا امروز نه علت ابتلا و نه دارویی برای درمان آن به صورت تعیین نشده است.

این خوراکی ها شما را از ابتلا به آلزایمر دور نگه می دارد

به گزارش وبلاگ شهبازی بنابر اعلام حاجی بادومی، اما پزشکان برای پیشگیری از وقوع این بیماری دسته های مختلفی از خوراکی های مغزی را به گروه های مختلف سنی پیشنهاد می دهند. در این مطلب میخواهیم گروهی از این خوراکی ها که به تایید سازمان غذا و دارو هم رسیده را به شما معرفی کنیم. (برای خرید شکلات تلخ به صفحه محصولات فروشگاه حاجی بادومی مراجعه کنید.)

رژیم غذایی در گام نخست مهم ترین نقش را دارد

یک رژیم غذایی مناسب در طول زندگی می تواند ریسک بروز آلزایمر را تا حد زیادی کاهش دهد. با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی و اضافه کردن بعضی ابرغذاها مانند آجیل به رژیم روزانه می توان خطر ابتلا به این بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. آجیل ها و مغزها از مهم ترین مواد غذایی برای بهبود سلامت مغز هستند و باید به طور مداوم در رژیم غذایی قرار گیرند. این مواد خوراکی متشکل از اجزای مهمی هستند که سلامت نورون های مغز را تقویت می نمایند. از جمله این مواد مغذی می توان به اسیدهای چرب امگا 3 اشاره نمود که همراه با مواد مغذی گیاهی دیگر مانند منیزیم و منگنز برای تقویت حافظه ضروری هستند.

میوه خشک چه نقشی ایفا می نماید؟

خرید میوه خشک در سبد اقلام ایرانی ها اخیرا رشد بسیاری نموده و به عضو ثابت یک تنقلات مفید تبدیل شده است. خواص میوه خشک برای درمان انواع امراض پوستی و ذهنی بسیار مفید است و تنوع هر میوه باعث شده دامنه ویژگی های ویتامینه آنها برای بیماری های زیادی مفید فایده واقع گردد. از آلزایمر گرفته تا ضعف حافظه و قوت استخوان همه و همه در امتداد مصرف مستمر میوه خشک توقع می رود.

آجیل هم در گام بعدی مورد تایید کارشناسان است

در یک آنالیز اجرا شده در خصوص اثر مصرف بادام زمینی، محققان اثر مصرف این نوع آجیل بر افراد را آنالیز کردند. آن ها کشف کردند که بادام زمینی دارای اثرات ضد التهاب و آنتی اکسیدانی است. این دو ویژگی از زوال ادراکی افراد در سن های بالاتر جلوگیری می نمایند. با افزایش سن در افراد استدلال ادراکی، حافظه و سرعت پردازش مغز آن ها دچار تغییر می گردد. بنابراین، افزایش سن زمینه ای برای بروز بیماری های ادراکی و آلزایمر است.

درست است که برای آلزایمر درمان قطعی وجود ندارد، اما افراد می توانند با داشتن یک رژیم غذایی مناسب قوه ادراکی خود را تقویت نموده و از بروز آلزایمر در سنین بالاتر جلوگیری نمایند. در بخش زیر ما چند نوع آجیل را معرفی می کنیم که این نوع آجیل ها می توانند در ارتقای سلامت مغز شما و جلوگیری از بروز آلزایمر در سنین بالاتر مفید باشند. بادام از پروتئینی تشکیل شده است که به ترمیم سلول های مغزی یاری می نماید و در نتیجه باعث بهبود عملنمودهای شناختی از جمله حافظه می گردد. بعلاوه ویتامین E موجود در این آجیل با افزایش سطح هوشیاری در فرد می تواند حافظه را تقویت نموده و مانع از کاهش ادراک گردد. بعلاوه مغز بادام از بروز بیماری های مغزی مثل آلزایمر و زوال عقل نیز جلوگیری می نماید. زینک یا روی موجود در بادام می تواند اثرات رادیکال های آزاد بدن که باعث نابودی سلول های بدن و بروز بیماری می شوند، را محدود کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "این خوراکی ها شما را از ابتلا به آلزایمر دور نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها شما را از ابتلا به آلزایمر دور نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید