اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 41 ماموریت انجام داد

به گزارش وبلاگ شهبازی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: اورژانس هوایی این دانشگاه از ابتدای سال جاری تا کنون 41 ماموریت انجام داده که 30 پرواز به ایرانشهر و 11 مورد مربوط به چابهار و 60 درصد این ماموریت ها انتقال مادر باردار به مراکز درمانی بوده است.

اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 41 ماموریت انجام داد

سعید موحد اظهارداشت: سیستان و بلوچستان استان پهناور و با پراکندگی بسیار زیاد روستاها روبه رو است و با توجه به شرایط سخت انتقال بیمار در صورت نامساعد بودن شرایط جوی و وجود منطقه ها کوهستانی و دور از دسترس به مراکز درمانی ضرورت راه اندازی اورژانس هوایی را دوچندان نموده بود.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست های طرح تحول سلامت و ارتقای کیفی و کمی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی از مهمترین اهداف خدمت به مردم است، اضافه کرد: 2 فروند چرخبال مدل bell21430 با ظرفیت سه تخت بیمار است و برای ارائه خدمات اورژانس هوایی در شهرستان های ایرانشهر و کنارک مستقر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: استفاده از اورژانس هوایی در منطقه ها سخت گذر با کاهش زمان در امداد رسانی موجب نجات جان مصدومان تصادفی و کاهش صدمات ناشی از حوادث و بیماران اورژانسی می گردد.

وی توضیح داد: کادر اورژانس هوایی ایرانشهر متشکل از چهار نفر کارشناس فوریت های پزشکی و سه نفر تیم پروازی است و جا به جایی مادران باردار، مصدومان حوادث ترافیکی و انتقال بیماران دارای شرایط وخیم در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از جمله وظایف این اورژانس است.

موحد اظهارداشت: 97 نقطه تعیین و ثبت شده برای فرود چرخبال و 100 پد نشانه گذاری شده که در آینده نزدیک امکان فرود چرخبال در این نقاط مهیا خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان شامل ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، راسک، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار را زیر پوشش دارد.

وبلاگ شهبازی سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 41 ماموریت انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 41 ماموریت انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید