اتصال سازمان اموال تملیکی به پنجره هوشمند خدمات

به گزارش وبلاگ شهبازی، قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تا زمانی که وزارت صمت به این سامانه متصل نشود امکان اتصال کامل تمامی زیر مجموعه ها وجود ندارد.

اتصال سازمان اموال تملیکی به پنجره هوشمند خدمات

امروز میز اقتصاد به آخرین شرایط اتصال دستگاه ها به پنجره خدمات هوشمند دولت پرداخت.

سوال: پنجره ملی خدمات هوشمند چه خدمتی به مردم ارائه می نماید؟

موحد،معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات: کارکرد پنجره واحد همواره به گونه ای است که کاربر با ارائه شناسه دیجیتال به همه خدمات پنجره واحد دسترسی پیدا نموده تا آن ها را دریافت کند. هر کدام از این خدمات در بستر سامانه های مختلفی ارائه می شوند. این در حالتی که ما پنجره واحد نداشته باشیم، باعث می گردد ما هر بار رمز عبور ثبت کنیم و دچار سردرگمی شویم. پنجره واحد ورود یکپارچه و رمز عبور یکپارچه را ارائه می دهد.

سوال: اتصال به این سامانه زمینه ساز کاهش چه مقدار از مراجعات مردم می گردد؟

تقی پور، نماینده مجلس در یک بازه ای از زمان برای دریافت بیشتر خدمات دولتی لازم بود که حتما مردم مراجعه حضوری داشته باشند. خوشبختانه ما خدمات زیادی را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه داده ایم. اما متاسفانه این خدمات پراکنده هستند. وقتی پنجره ملی خدمات هوشمند محقق شوند یعنی به وسیله آن عمده خدمات در دسترس خواهند بود. فرد از راه دور این ها را می بیند و می تواند خدمات را دریافت کند.

سوال: فردا مهلت دستگاه ها برای اتصال به پنجره تمام میگردد، آخرین شرایط در چه مرحله ای است؟

موحد: از مجموع 173 دستگاه مشمول بخشی از آن ها خدماتشان در فهرست دولتی بود که خارج شد، چهار دستگاه خدماتشان را مستقیما در پنجره واحد ارائه دادند. هم اکنون بیش از هشتاد و پنج دستگاه متصل شدند. صرفا دریافت مجوز را نباید اتمام اتصال به پنجره در نظر بگیرند.

سوال:این هشتاد و پنج دستگاه با بقیه چه تفاوتی دارند؟

تقی پور: پانزده دستگاه پنجره واحد را ایجاد کردند. هم اکنون این کار خدمات به صورت الکترونیکی در پنجره انجام میگردد و احراز هویت در همان بخش صورت میگیرد. انگار که فرد به صورت حضوری وارد مجموعه شده است.

سوال: سازمان اموال تملیکی درباره اتصال خود به این سامانه چه کار هایی انجام داده است؟

حجتی قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی: بعد از پیگیری هایی که رخ داد که وزیر اقتصاد دستور دادند که نظارت بر این موضوع صورت بگیرد. سازمان اموال تملیکی خدمات خود را در سامانه ستاد ایران ارائه می نماید. تکلیف سازمان اموال تملیکی نیست که این کار را انجام دهد. من باید این را خدمت مردم عرض میکردم.

آیا شما اقدامی کردید در این زمینه یا خیر؟

حجتی: یک تکلیف به ما اعلام شده است، آن هم فروش اموال از این سامانه است.

نظر شما چه هست؟

موحد: سازمان اموال تملیکی یک خدمت شناسنامه دار بخش مزایده ها را دارد. بخشی از سازمان ها مثل درگاه ملی مجوز ها خدمات خود را از سامانه ستاد اتمام می دهند، اما آن سامانه هنوز به پنجره واحد متصل نشده است. تا زمانی که اتصال به وسیله وزرات صمت انجام نگردد، نمی توانیم وارد سیستم شویم.

برای اتصال به پنجره ملی شما چه اقداماتی انجام داده اید؟

ربانی زاده رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی ایران: این سامانه به دولت هوشمند و پنجره واحد متصل شده است. سامانه های ما که بیشترین خدمات را ارائه می دهند می توانند به وسیله دولت هوشمند کار خود را انجام دهند. غیر از آن سامانه دام پزشکی ما هم اتصالش اجرا شده است. هم اکنون اتصال سامانه صدور مجوزات سازمان کشاورزی متصل است و کسب و کار به وسیله همین سامانه انجام میگردد.

بعضی از سازمان ها هم برای اتصال نوشته شده اند و ما در مرحله تست ارزیابی هستیم و احتمال اینکه ما تا فردا هم چند سامانه را به پنجره واحد متصل کنیم هست.

سوال: نظر شما چیست؟

تقی پور: اساسا یکی از خدمات اصلی این سامانه شفاف سازی است. هدف از انجام این پروژه تسهیل انجام امور مردم است. ما این خدمت را در ذیل این نماد ارائه میدهیم.

سوال: خودتان آخرین بار کی وارد سامانه شدید؟

تقی پور: من دیشب خیلی کوشش کردم که وارد یکی از این سامانه ها شوم، اما نشد. سی چهل دقیقه کوشش کردم، اما نشد. باید یک آدرس معین بدهند و بگویند که چگونه خدمت را دریافت کنید این یکی از گام های مهم این خدمت رسانی هست.

سوال: مرحله بعدی چیست و چه نظارتی صورت خواهد گرفت؟

موحد: دستگاه هایی که تا کنون ثبت آنها صورت نگرفته است ما فهرست آنها را در اختیار وزارت ارتباطات و هیأت وزیران قرار خواهیم داد تا نظارت را داشته باشند.

وبلاگ شهبازی مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتصال سازمان اموال تملیکی به پنجره هوشمند خدمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال سازمان اموال تملیکی به پنجره هوشمند خدمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید