آستانه انتخابات افغانستان و ادامه خاموشی کابل و 11 ولایت دیگر تا زمانی نامعلوم

به گزارش وبلاگ شهبازی، در حالی که ناامنی ها در افغانستان تشدید شده و تنها 10 روز تا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده شرکت برق این کشور اعلام نمود که برق کابل و 11 ولایت دیگر افغانستان تا زمان نامعلومی وصل نخواهد شد.

آستانه انتخابات افغانستان و ادامه خاموشی کابل و 11 ولایت دیگر تا زمانی نامعلوم

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ شهبازی، شرکت برق افغانستان موسوم به برشنا بیان کرد که پس از تخریب پایه های چند دکل برق در ولایت بغلان و قندز تمام برق وارداتی ازبکستان و تاجیکستان قطع شده است.

برشنا اضافه نمود: دو دکل برق در ولایت بغلان، یک دکل دیگر در شهرستان دند شهاب الدین این ولایت و دکل برق دیگری نیز در منطقه قلان ولایت قندوز توسط مخالفان مسلح تخریب و سبب شده تا تمام برق وارداتی ازبکستان و تاجیکستان به افغانستان قطع گردد.

وحیدالله توحیدی سخنگوی برشنا گفت: هنگامی که تیم های فنی این شرکت اجازه ورود به منطقه را پیدا نمایند ابتدا بطور اضطراری برق کابل را وصل نموده و سپس کار بازسازی دکل ها را شروع می نمایند.

وی اضافه نمود که به دلیل حضور طالبان در مناطق مذکور کار مرمت خطوط برق شروع نشده و 11 ولایت افغانستان از جمله کابل تا زمان نامشخصی بدون برق خواهند بود.

لازم به ذکر است که از مجموع مردم افغانستان تنها 36 درصد به برق دسترسی دارند و حدود 75 درصد از برق مصرفی این کشور نیز از دیگر کشورها تأمین می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آستانه انتخابات افغانستان و ادامه خاموشی کابل و 11 ولایت دیگر تا زمانی نامعلوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستانه انتخابات افغانستان و ادامه خاموشی کابل و 11 ولایت دیگر تا زمانی نامعلوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید