جزییات پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرهای نو اعلام شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه احداث 608 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در دولت سیزدهم در برنامه شرکت عمران شهرهای تازه قرار گرفته است، از مکانیابی 250 هزار واحد و شروع عملیات اجرایی آن اطلاع داد.

جزییات پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرهای نو اعلام شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، علیرضا جعفری با اشاره به اینکه تعهد شرکت عمران شهرهای نو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم 608 هزار واحد مسکونی است، گفت: برای احداث 608 هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی بالغ بر 14 هزار هکتار زمین موردنیاز است که در حال رایزنی برای تامین آنها و آماده سازی هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای نو اضافه کرد: تا به امروز اراضی بالغ بر 250 هزار واحد پیش بینی و مکان یابی شده است. سایر برنامه ها در حوزه مکان یابی و شناسایی اراضی بیشتر برای انجام تعهد شرکت عمران شهرهای نو در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار واقع شده است. بعلاوه کار مطالعاتی و کارشناسی الحاق اراضی نو به بافت های شهری نیز در برنامه واقع شده است.

جعفری شرح داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد شرایط مطلوب زندگی برای شهروندان، موضوع ایجاد شهرک های نو و آماده سازی آن ها نیز در برنامه واقع شده است. بدین منظور در شرکت عمران شهرهای نو در کوشش هستیم تا ظرفیت نوی با ایجاد شهرک های مسکونی برای فراوری مسکن در کشور ایجاد گردد. در ایجاد شهرک های نو تامین سرانه های خدماتی موردنیاز برای زندگی شهری نیز موردتاکید واقع شده است.

اجرای 250 هزار واحد مسکونی در شهرهای نو در مرحله انتخاب پیمانکار

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شده است؟ شرح داد: شرکت عمران شهرهای نو آمادگی دارد تا سرانجام سال جاری250 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را وارد فاز اجرا کند که برای این تعداد واحد مسکونی در مرحله انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی در صدد هستیم تا 250 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تا سرانجام سال وارد فاز اجرا گردد.

جعفری ادامه داد: برای مابقی تعهدات که حدود 400 هزار واحد است، انجام مطالعات و اخذ مصوبات برای الحاق و تغییر کاربری و تعریف شهرک های نو تا سرانجام سال کارسازی خواهد شد و برای اجرای پروژه از سال نو اقدام می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جزییات پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرهای نو اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرهای نو اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید