تشریح وضعیت درمانی دختر فداکار سرپل ذهابی

به گزارش وبلاگ شهبازی، سیدحسن هاشمی پس از عیادت از هانیه یزدان شناس گفت: به سالگرد زلزله سرپل ذهاب نزدیک می شویم و هانیه یکی از فداکارترین چهره های آن حادثه است که سلامتی و جان خودش را به خاطر خواهرش در معرض خطر قرار داد و مشکلاتی برای وی پیش آمد.

تشریح وضعیت درمانی دختر فداکار سرپل ذهابی

وی با اشاره به عیادت قبلی خود از هانیه، اضافه نمود: خوشبختانه وضعیت هانیه رو به بهبود است و پیشرفت های چشمگیری داشته و هانیه، خانواده وی و پزشکان، زحمات بسیاری را متحمل شده اند. اراده این دختر هم خیلی خوب است و امیدوارم به سرعت سلامتی خودش را به دست آورده و انسان مفیدی برای آینده کشور گردد.

هاشمی یکی از وظایف وزارت بهداشت را تامین سلامت افراد جامعه از جمله هانیه یزدان شناس مطرح نمود و گفت: در زلزله سال گذشته سرپل ذهاب، خدمات فراوانی از سوی وزارت بهداشت به ویژه در 48 ساعت اول زلزله ارائه شد و اگر فداکاری همکاران ما نبود، تعداد افرادی که شرایط ناگواری پیدا نموده و یا از بین می رفتند، بسیار بیشتر بود.

وزیر بهداشت، تعداد اعمال جراحی اجرا شده در 48 ساعت اول زلزله سال گذشته را بی سابقه دانست و اضافه نمود: تعداد مصدومانی که در این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند، در جهان بی نظیر و یک رکورد بین المللی است. وظیفه ما در قبال هانیه و امثال هانیه، تامین سلامت است، البته حمایت های دیگری هم نه تنها برای هانیه بلکه برای تمام زلزله زدگان احتیاج است که باید سایر سازمان ها موضوعاتی مانند تحصیل، اشتغال و رفاه را تامین نمایند.

در ادامه این دیدار، هانیه یزدان شناس نیز، گفت: از چهاره ماه پیش با واکر و بریس به بیمارستان توانبخشی رفیده آمدم و با کوشش پزشکان، با دو عصا و در حال حاضر با یک عصا، قادر به راه رفتن هستم و کارهای روزانه را انجام داده و بسیار خوشحال هستم.

وی گفت: در بیمارستان رفیده، کاردرمانی و فیزیوتراپی، اجرا شده و کادر پزشکان این بیمارستان بسیار خوب بودند و به بیماران روحیه می دهند. رابطه آنها با بیماران، دوستانه و صمیمی است و وقتی به اینجا آمدم احساس نکردم که به بیمارستان می روم.

این دختر سرپل ذهابی یادآور شد: از وزیر بهداشت تشکر ویژه می کنم چون بیش از چهار ماه است که ما را به این بیمارستان فرستاد و تمام هزینه های درمان و اسکان خانواده را پذیرفت و برای به دست آوردن سلامتی ام، یاری بزرگی کرد.

هانیه یزدان شناس در زلزله سرپل ذهاب برای نجات خواهرش، جان خود را به خطر انداخت و دچار آسیب نخاعی شد که وضعیت وی رو به بهبود است و این دومین عیادت و سومین دیدار وزیر بهداشت با این دختر فداکار و خانواده اش بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشریح وضعیت درمانی دختر فداکار سرپل ذهابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح وضعیت درمانی دختر فداکار سرپل ذهابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید