افت کاراته بانوان در روزهای سکوت مسئولان

به گزارش وبلاگ شهبازی، بیست و چهارمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی دنیا به میزبانی اسپانیا برگزار گردید که تیم ملی بانوان ایران عملکرد قابل قبولی در این مسابقه ها نداشت.

افت کاراته بانوان در روزهای سکوت مسئولان

به گزارش وبلاگ شهبازی، بیست و چهارمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی دنیا(2018 - اسپانیا) به میزبانی شهر مادرید در 6 روز پیگیری شد و کاراته کاهای ایران در دو بخش بانوان و مردان به مصاف حریفان رفتند که تیم بانوان نتوانست عملکرد قابل قبولی را در این رقابت ها از خود به نمایش بگذارد.

شاگردان ستاره موسوی در خاتمه رقابت های دو بخش کومیته انفرادی و کومیته تیمی این مسابقات تنها به یک مدال برنز رسیدند که آن را سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم کسب کرد و سایر ملی پوشان در همان مسابقات اولیه با شکست مقابل رقبا حذف شدند، نتیجه ای که جای تامل دارد.

برخلاف انتطاراتی که از ترکیب باتجربه تیم بانوان می رفت، نفراتی چون حمیده عباسعلی که از شانس های اصلی برای کسب مدال بود در همان مسابقه نخست مقابل حریف مصری مغلوب شد و حذف شد، اتفاقاتی که می توان ریشه آن را در حواشی قبل از اعزام تیم بانوان به اسپانیا جویا شد.

انتقادها از شرایط تیم کاراته بانوان تا روز پیش از اعزام به اسپانیا وجود داشت، نقدهایی که از برخی مسئولان فدراسیون و گاها به صورت مستقیم از محسن آشوری به دلیل دخالت در امور تیم بانوان می شد. از انتخابی های پر حاشیه گرفته تا عدم پاسخگویی های کادرفنی و مسئولان به صحبت های موجود در مورد این تیم! اتفاقاتی که همگی نشان از روزهای نگران نماینده تیم کاراته بانوان بود.

پیش از رقابت های دنیای در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز شاهد عملکرد نسبتا ضعیف تیم بانوان بودیم و مسئولان فدراسیون به جای پاسخگویی به این موضوعات با پیش دریافت سیاست سکوت سعی در پاک کردن صورت مسئله داشتند. حالا پس از جاکارتا، در اسپانیا نیز شاهد نتایج نه چندان قابل قبول تیم ملی بانوان در مسابقات دنیای هستیم و بهتر است مسئولان این فدراسیون خصوصا محمدصادق فرجی در مورد این نتایج پاسخگوی اهالی فن باشند.

شاید تیم بانوان با کسب یک مدال برنز در قهرمانی دنیا اسپانیا نتیجه دوره گذشته(بیست و سومین دوره رقابت های دنیا) خود را تکرار نموده اما، حذف ناامید نماینده ملی پوشانی چون حمیده عباسعلی و افراد با تجربه مثل پگاه زنگنه زنگ خطر جدی را برای 2020 توکیو به صدا درآورده است.

همیشه این نگرانی برای ورزش کشور وجود دارد که به محض المپیکی شدن یک رشته، به دلیل سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق کشورهای دیگر شاهد افت آن در داخل کشور باشیم، اتفاقی که به نظر می رسد به محض المپیکی شدن کاراته برای کاراته ایران اتفاق افتاده است و امید می رود متولیان این رشته به جای سکوت به این موارد توجه نمایند تا شاهد روزهای بد برای این رشته نباشیم.

ترکیب تیم ملی کاراته بانوان (بخش کومیته) در رقابت های قهرمانی دنیا 2018 - اسپانیا که تنها به یک مدال برنز رسید:وزن 50- کیلوگرم، سارا بهمنیار (مدال برنز)وزن 55- کیلوگرم، فاطمه چالاکی (حذف)وزن 61- کیلوگرم، رزیتا علیپور (حذف)وزن 68- کیلوگرم، پگاه زنگنه (حذف)وزن 68+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی (حذف)

کومیته تیمی نیز با ترکیب فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی حذف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افت کاراته بانوان در روزهای سکوت مسئولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت کاراته بانوان در روزهای سکوت مسئولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید