کردهای سوریه برای مقابله با ترکیه، قصد شراکت با بشار اسد دارند

به گزارش وبلاگ شهبازی، فرمانده کل شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه از احتمال شراکت با دمشق و رئیس جمهور سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه به نوار مرزی شمال سوریه خبر داد.

کردهای سوریه برای مقابله با ترکیه، قصد شراکت با بشار اسد دارند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شهبازی، کُردهای شمال سوریه بعد از آنکه آمریکا اعلام کرد که در مقابل حملات احتمالی ترکیه، از آنان حمایت نخواهد کرد، اکنون گزینه جلب حمایت دمشق را مطرح کرده اند.

مظلوم عبدی فرمانده کل شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قَسد یا SDF، گفت، یکی از گزینه های نیروهای تحت امر او برای دفاع از خود در مقابل حملات ترکیه، شراکت با رئیس جمهور سوریه است.

صفحه فیسبوک رسمی قسد (SDF) امروز سه شنبه نوشت: مظلوم عبدی به شبکه آمریکایی ان.بی.سی نیوز گفت: یکی از گزینه های روی میز، شراکت با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، با هدف مبارزه با نیروهای ترکیه است... این یکی از گزینه های ماست. از مردم آمریکا می خواهیم که برای کمک [به ما]، رئیس جمهور دونالد ترامپ را تحت فشار بگذارند.

این فرمانده کُردی با ابراز ناامیدی از موضع تازه آمریکا در خالی کردن پشت نیروهای کُرد در شمال سوریه، تأکید کرد که این تصمیم به اعتبار آمریکا و اعتماد سوریه به این کشور آسیب می زند.

روز گذشته کاخ سفید در بیانیه ای از عقب نشینی نظامیان آمریکا از برخی مقرهای نظامی در مرز شمالی سوریه با مرز ترکیه خبر داد. یک مسئول آمریکایی نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مقدار عقب نشینی به اندازه مختصان منطقه امن است که پیشتر میان آمریکا و ترکیه هماهنگ شده بود.

فرمانده شبه نظامیان کرد سوریه همچنین برای آنکه نوعی هشدار به آمریکا و دیگر طرف ها داده باشد، مدعی شد برای تأمین امنیت نقاط مرزی که نیروهای آمریکایی خالی کرده اند، ناچار است از نیروهایی استفاده کند که اکنون مشغول زندان بانی از اسرای داعشی هستند. عبدی گفت: مراقبت از زندانیان داعش، [الان] کار سخت و اولویت دوم شده است.

صبح دیروز دوشنبه، کاخ سفید بعد از گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا با صدور بیانیه ای از عقب نشینی نظامیانش از خط مرزی شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد: آمریکا نه از عملیات (نظامی ترکیه در شمال سوریه) حمایت می کند نه در آن مشارکت می کند. نیروهای آمریکا، خلیفه منطقه ای داعش را شکست داده اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود (جزئیات بیشتر).

برخی گزارش های خبری این اقدام آمریکا را چراغ سبز به ترکیه برای حمله به مواضع گروه های کُرد تلقی کردند که آمریکا مدعی بود از آنان حمایت می کند. همچنین در بیانیه کاخ سفید هیچ اشاره ای به سرنوشت کردهای سوریه که از همپیمانان نزدیک آمریکا در سوریه به حساب می آیند، نشد.

ساعاتی بعد، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، عقب نشینی آمریکا از نوار مرزی در شمال سوریه را تأیید و اعلام کرد که آمریکا به قول هایش عمل نکرده است (جزئیات بیشتر).

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "کردهای سوریه برای مقابله با ترکیه، قصد شراکت با بشار اسد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردهای سوریه برای مقابله با ترکیه، قصد شراکت با بشار اسد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید