درگیری اروپایی ها بر سر حق نشر به نفع گوگل تمام شد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از انگجت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند فردا 21 ژانویه در خصوص قانون حق امتیاز جنجالی خود رای گیری نمایند.

درگیری اروپایی ها بر سر حق نشر به نفع گوگل تمام شد

این در حالی است که 11 کشور اروپایی عضو این اتحادیه و از جمله آلمان، ایتالیا و هلند تصریح نموده اند که از آخرین نسخه طرح پیشنهادی این قانون حمایت ننموده و قصد ندارند به آن رای مثبت بدهند.

مهمترین بخش طرح یادشده که جنجال آفرین شده مواد 11 و 13 آن هستند که به نظر کشورهای مخالف از استحکام و قوت کافی برای حفاظت از حقوق کاربران برخوردار نیستند. کشورهای یادشده می گویند باید تمهیدات بیشتری در قانون حق نشر پیشنهادی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سرکشی و نقض حریم شخصی کاربران اروپایی گنجانده گردد.

بر اساس ماده 11 این قانون شرکت هایی مانند گوگل حق خواهند داشت خلاصه ای از محتوای سایت های دیگر را با لینک به آنها نمایش دهند. اما کشورهای مخالف می گویند این کار به معنای نقض حق نشر است.

ماده 13 قانون یادشده هم که در خصوص فیلترهای اعمال قانون حق نشر است، از نظر مخالفان ضعیف قلمداد شده و آنها می گویند باید موارد بیشتری برای حفاظت از کاربران در این بخش گنجانده گردد.

البته این اختلاف نظرها صرفا نهایی شدن و اجرای قانون مذکور را به تعویق خواهد انداخت و انتظار می رود بعد از گذشت دو ماه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند در این زمینه به توافق نهایی برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درگیری اروپایی ها بر سر حق نشر به نفع گوگل تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری اروپایی ها بر سر حق نشر به نفع گوگل تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید