اردوغان می گوید در عملیات شمال سوریه، یک غیرنظامی هم خراش برنداشت

به گزارش وبلاگ شهبازی، رئیس جمهور ترکیه مدعی شد، در عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، نه تنها هیچ غیرنظامی کشته نشد، حتی یک غیرنظامی نیز خراشی برنداشته است.

اردوغان می گوید در عملیات شمال سوریه، یک غیرنظامی هم خراش برنداشت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شهبازی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه شنبه) در جمع نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس این کشور، گفت که شبه نظامیان کرد سوریه هنوز از منطقه امن بیرون نرفته اند.

به نوشته خبرگزاری ترکیه، او گفت که گشت زنی آمریکا با شبه نظامیان کرد سوریه بر خلاف توافق این کشور با ترکیه است و اعتقاد روسیه مبنی بر اینکه این شبه نظامیان از منطقه امن خارج شده اند، صحت ندارد.

اردوغان تأکید کرد: همه بدانند که ما به عملیات نظامی خود تا غلبه بر تروریسم ادامه خواهیم داد. می دانیم که هنوز تروریست ها در منطقه امن و مرزهای آن حضور دارند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه مدعی شد: حتی یک غیر نظامی نیز در خلال عملیات چشمه صلح خراش هم برنداشته است.

این ادعای اردوغان در حالی است که به گفته الهام احمد رییس مجلس محلی نیروهای دموکراتیک سوریه، تا کنون 509 غیر نظامی کشته و 2733 نفر زخمی شده اند که عمده آنها مربوط به دو شهر رأس العین و تل ابیض هستند.

اردوغان در مورد گشت زنی های مشترک با روسیه نیز گفت که طبق برنامه ریزی دو کشور این هر گشت زنی بین سه الی چهار ساعت به طول می انجامد.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از آمریکا پرداخت و خطاب به دولت این کشور گفت: شما سازمان های ی.پ.گ و پ.ک.ک را تروریستی نمی دانید؛ آیا دستان آنها به خون بیگناهان آلوده نشده است؟

او سپس به حضور عبدالله گولن در این کشور اشاره نمود و گفت که او در خانه ای به مساحت 400 دونَم (400 هزار متر مربع) در آمریکا زندگی می نماید.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه نظامیان کرد سوریه آغاز نموده اند. این عملیات پس از آن آغاز شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان می گوید در عملیات شمال سوریه، یک غیرنظامی هم خراش برنداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان می گوید در عملیات شمال سوریه، یک غیرنظامی هم خراش برنداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید